Өзекті мәселелер

  • 21.03.19

    «Бір қозы туса, бір түп жусан артық шығады». Осы тәмсілге сүйеніп, бала басын көбейткенді жөн санайтын қазақ елінде көпбалалы отбасылар саны 400 мыңға жақындайды. Оларға мемлекет тарапынан арнайы жәрдемақылар тағайындалып, жеңілдіктер қарастырылған. Алайда нарықтың қос бүйірден қысып тұрған шағында мардымсыз қаражат бастан башпайға дейін жетпейтіні үнемі айтылып келеді. Соның салдары еліміздің ...

    Толығырақ...
  • 21.03.19

    Үкіметтен басталған ауыс-түйіс жергілікті билікке де жеткен секілді. Ескерте кететін жайт, Қызылорда қалалық әкімдігінде «ат ауыстыру» жиі-жиі болып тұрады. Тіпті, «бір жарым ай ғана басшылық қызметте отырып, өзге салаға кете салу да оп-оңай ма?» деп қалдық. Енді заңды сауал туындап отыр. Жергілікті билікте кадр тапшылығы бар ма? Егер бұлай болмаса, қала әкімі Нұрлыбек Нәлібаев бөлі...

    Толығырақ...
  • 21.03.19

    Арық адамнан гөрі артық салмағы бар адамның мұңы басым. Ал ол әйел болса, тіпті, белгілі жайт. Қыс көрпесін түргеннен қыз біткен қысыла бастайды. Қызылды-жасылды киімге сай сымбатты қалайды. Әйел затының әу бастағы сұлулыққа құштарлығы дәл осы сәтте сынға түседі. Арығудың жолында диета ұстайды, фитнес клубқа барады. Алайда  салмақтан арылу үшін  денсаулықты бәйгеге тігу дұрыс па? «Тұмар...

    Толығырақ...
  • 21.03.19

    «Болар бала он бесінде баспын» десе, басқасының отызында не дейтінін баршамыз білетін шығармыз. Даналардың «ақыл жастан шығады» деуі тегіннен-тегін емес. Дарынды балалардың көптігінен еліміздің болашағын көруге болатындай. Кешегі Мағжандар жастарға сенім артқанда сенімге селкеу түсірмейтіндердің барын білді емес пе? Үдеден шыға алмай, беті қызарақтағандарды Терек төрелер қамшымен ұрып, ...

    Толығырақ...
  • 21.03.19

    Кемпір-шал осылай күйбеңдеп жатқанда Иванов бастаған жырындықор атаймандар жұп жазбастан кер даланың шаңын бұрқыратып барып, қалың жыңғыл жынысына кіріп жоқ болды. Бұл алап оңаша. Иванов тұрақтандырған бәрінің бөксе басар ұясы. Бастары аң-құс тегіс семіретін күзге қарай бір-бірімен хабарласып, осы бекетте тоғысып тұрады. Бұрынғының адамдары аң-құсты қақпанмен, тұзақпен аулайтын. Беріде орыстар ...

    Толығырақ...
ЖАЛАҚЫНЫҢ ЖАҢА ЖҮЙЕСІ
27.12.2018 11:30

Елбасы Н.Назарбаев  ағымдағы жылдың 5 қаза­нындағы Жолдауында мемлекеттік қызметшілердің еңбек­ақысын төлеудің жаңа жүйе­сін пилоттық режимде мемлекеттік органдарда енгізуді тапсырған болатын. Сондай-ақ  бұған дейін пилоттық жоба ретінде енген мемлекеттік органдар жобаның тиімділі­гін қаншалықты бергендігі жөнінде ҚР Мемлекеттік қызмет істері және сыбайлас жемқорлыққа  қарсы іс-қимыл  агенттігінің басшысы Алик  Шпекбаевтан да сұраған­ еді. Осы кезде А.Шпекбаев пилот­тық органдар ретінде алынған Агенттік (облыстардағы барлық құрылымдарын қоса есептегенде) пен Әділет министрлігі, Маңғыстау облысы мен Астана қаласы әкімдіктерінің жақсы нәтижеге қол жеткізгенін айтқан.

Мысалы, мемлекеттік қызметшілердің жалақысын екі, екі жарым есеге дейін көтергенін, тіпті, соның арқасында кадрлардың жұмыстан кетуі де айтарлықтай азайғанын баяндаған-ды. Ал жалақысы көтерілген жақсы орын­ға­ 16 адамға дейін үміткер бары белгілі болды. Тіпті, жалақ­ысы  2,6 есе  көбейтілген­ агенттікте 1 орынға 28 адам үмітті екен. Мұны Елбасымен өткен басқосуда баяндаған А.Шпекбаевқа Н.Назарбаев «тәтті агенттік болып тұр­сыңдар ғой» деп астарлап болса­ да қалжыңдап алған еді. Біз де ҚР Мемлекеттік қызмет істері және сыбайлас жем­қо­рлыққа қарсы іс-қимыл агенттігінің Қызылорда об­лысы бойынша департамен­тінің бастығы Абзал Мұхи­мовқа сұрау салып, өңірі­міздегі пилоттық жобаның қалай іске  асырылып жатқанын сұраған  болатынбыз.

Департамент басшысының бізге жолдаған хатына сүйенсек, бүгінде мемлекеттік қызметшінің жалақысы тек екі параметрге ғана сүйеніп берілетін көрі­неді. Еңбек өтілі және атқаратын лауазы­мының санатына байланысты. Мұнда қызметшінің атқаратын жұмысының ауырлығы мен оның тиімділігі ескерілмейді екен. Ал еңбекақы төлеу­дің­  жаңа  жүйесінде өзгешелік көп, ол 2  бөліктен  тұрады. Мәселен,  біріншісі – мемлекеттік қызметкерден білімді талап­ ететін жұмыстың күрделілігін ескере­тін факторлық-балдық шкала. Ал екіншісі – қызметкердің жыл бойы атқарғ­ан жұмысы жөнінде және жылына бір рет өткізілетін бағалау нәтижесі негізінде берілетін бонустық жүйе. Алға­шқы факторлы-балдық шкала негі­зі­нде лауазымдардың барлығы 3 фактор арқылы бағаланатын болыпты. Бірін­шісі, еңбек міндеттерін тиімді орындау үшін қажетті білім деңгейі, құзыреті және жұмыс тәжірибесі болса, екін­ші­сінде лауазымға жүктелген міндеттердің күрделілігінің дәрежесі бағаланады. Соңғысында қызметкердің нәтижеге қол жеткізбеу жауапкершілігінің дәрежесі сараланады (Демек бұрынғыдай жұмыс орындалсын, орындалмасын, тұрақты жалақысының аударылуы екіталай). Бұл факторлардың әрқайсысына­ балл шығарылып, олардың жиынтығы жаңа еңбекақы жүйесінде лауазымның алатын орнын анықтайды екен. Ал барлық лауазымдарды бағалау нәтижесінде олар 4 блокқа топтастырылады. Алғаш­қы топ жауапты хатшыларды, аппар­ат жетекшілері мен комитет төрағалар­ын қамтитын жоғары басшыл­ық құрамды қамтыса, кейінгісі негізгі құрам деп аталады. Үшін­шісі – құқықтық, қаржылық, кадр­лық, ақпараттық және қоғамдық қатынастар үшін жауапты әрекет­ етуші топ. Сондай-ақ, соңғысы – әкім­шілік және шаруашылық қызметке жауапты лауазы­м­ды тұлғалардан тұратын қо­салқы  құрам.

Айта кететін тағы бір жайт, егер бұрын Маңғыстау облысы әкім­дігінің бас маманы Әділет министр­лігінің бас сарапшысынан орташа есеппен­ 70 пайыз аз алатын болса, қазіргі таңда мұндай айырмашылық 10 пайызды ғана құрайды екен. Шынында министрліктің беделі қашан да жоғары болған. Сондықтан ондағы маман­дарға берілетін жалақының көп болуы да заңдылық секілді көрінетін. Алайда атқаратын қызметтерінің ауыртпа­лықтары бірдей. Тек министр­ліктің Астанада орналасқаны болмаса. Сол себепті жаңа жүйеде мемлекеттік қызметші қай жерде істемесін, оның жұмысының күрделілігі, нәтижеге жете алуының есептелуі көңіл қуантады. Ауылдық округ әкімі аппаратының жетек­ші маманының ең төменгі жал­ақысы да екі есеге артыпты. Егер олар бұрын 50  мың теңге алып келсе, енді 100 мың теңге жалақы алатын болған. Бұл өз кезегінде кадр тұрақтылығын қамтамасыз етіп, кадр әлеуетін арттырады дейді А.Мұхимов. Сондай-ақ Елбасы­ мемлекеттік орган басшыларына үнемделген қаржыны қызметшілер­дің еңбекақысын көбейтуге пайдалана алатын құзырет берген. Бұл туралы Н.Әбішұлы Жол­дауында да айтып өткен болатын.

– Еңбекақы төлеу­дің жаңа моделіне көшу үшін мемлекеттік  органдардың басшыларына «бюджет­тік-кадрлық маневрді» жүзеге асыруға құқық бер­дім. Олар үнемделген қаражатты қызметшілердің жа­лақысын артты­руға бағыттау мүмкін­дігін алды. Қазіргі уақытта көп­теген мемлекеттік органдар жаңа модель­ге көшуді қалап отыр. Ең бастысы – олар мұны тек жалақыны көбейту ғана емес, бәрінен бұрын жұмыстарының тиімділігін арттыру деп түсінуі керек. Еңбекке төленетін қаржының өсімі бюджет­ шығысын, соның ішінде бағынышты мекемелердің шығыстарын оңтайлан­дыру және үнемдеу есебінен өтелуін бақыл­ауда ұстауды тапсырамын. Бұл жерде аталған жобаның беделін түсір­мес үшін формализм мен теңгер­ме­шілікке­ жол бермеу  қажет, - деген болаты­н мемлекет  басшысы.

Мұнан бөлек Н.Назарбаев жұмысын уақытылы атқармайтын, тек «қаламын бір орыннан екінші орынға жылжытып қоятын» мемлекеттік қызметшілерді қысқартуды да тапсырды. Бұл туралы «Өз тәжірибемнен білемін. Бір бөлімде 10 мемлекеттік қызметші отыратын болса, соның үшеуі қалғандары үшін жұмыс істейтін. Біз соны білмейді дейді ме? Одан да сол үшеуін қалдырайық та, үнемделген қаржыны солардың жалақысын көбейтуге жұмсайық» деген-ді. Рас. Атқаратын қызметтері бірдей мемлекеттік қызметшілердің жұмыс істемей-ақ өзгелермен тең дәрежеде жалақы алуы әділетсіз болар еді. Десе де, бүгінде пилоттық органдарда мемлекеттік қызметшілердің немесе штат бірліктерінің қысқартылуы болмаған. Бұл туралы арнай­ы жолдаған хатымызға жауап берген­  А.Сансызбайұлы  айтты.

Жалпы, жалақының жаңа форматта есептелуі мемлекеттік қызметтің абыройын асқақтатып, сұранысты көбейткен сыңайлы. Өйткені агенттіктің оңтүстік өңірлеріндегі құрылымдарына 1 орынға 60 адамға дейін үміткер болыпты. Тіпті, жалпы үміткерлердің ішінде  шетелдің белді оқу орындарында оқып келген студенттер де жетерлік екен. Алайда кез келген реформа алдымен халықтың  әл-ауқатын  арттыруға бағытталуы керек. Сондықтан мемлекеттік қызметшілердің жалақысын көбейту мақсатында үнемделген қаржы «тістегеннің аузында, ұстағанның қолында» кетпесе екен дейміз.

Жансая   ЕЛУБАЙҚЫЗЫ

 

Пікір қалдыру


Қорғаныш коды
Жаңарту

Күнтізбе

< Желтоқсан 2018 >
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 28 29 30
31            

Сауалнама

Аса мәртебелі шенеуніктердің қылмысқа шатылып жатқандығы нені аңғартады?
 

Ауа райы

Валюта бағамы

Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі валюталардың ресми бағамдары