Өзекті мәселелер

  • 19.12.19

    Кешегі даласында абақ­тысы жоқ, бес қаруы белінде жүрсе де жауынан өзгеге қару жұмсамаған заманда елдің бір-біріне өкпесі, кеткен есесі болмады дейсің бе? Болды ғой. Бірақ, сол заманның өзінде қойнындағы қаруға тұра ұмтылмай, әділдікті, ақ пен қараны шешетін әулеттің үлкені не ауылдың ажасы, оған көнбей жатса, елдің қожасына жүгінді емес пе? Дау бұған да бөгет бермеген кезде биге барып соңғы ше...

    Толығырақ...
  • 19.12.19

    Ақыл  жетпес

    Адамның ақылы өлшеусіз мол. Алайда сол ұлан-ғайыр, шексіз ақылыңның кейде кішкентай, уақ-түйек мәсе­лелерді шеше алмай, тұйыққа тіреліп, жол таба алмай, адасып­  жүретініміз  қалай?!

    ...
    Толығырақ...
  • 19.12.19

    «Кувад синдромы» туралы бұрын-соңды естіп пе едіңіз? Мүлдем естімеген болуыңыз да мүмкін. Бұл – ер адамның жүкті әйел секілді күй кешуі. Мұндай да болады. «Кувад» сөзі француздың «couver» деген етістігінен шыққан, яғни қазақшалағанда «жұмыртқа басу» дегенді білдіреді. Бұл синдром екіқабат әйелдің күйеуінде жүктіліктің үшінші айында басталып, сәби дүниеге келгенге дейін жалғасуы ықтимал....

    Толығырақ...
  • 19.12.19

    Шырылдаған бала дауысынан селк ете қалған олар өздері секілді тағы бір күнә­сіз­дің жетім қалғанын сезді. Сәбиді түннің бір уағында тауып­ алған тәрбиеші дереу төсекке жатқызып, жұбата бас­тады. Әбден жылай-жылай көзінен жасы сарқылған баланың демі бітіп, әрең тыныс алады. Көздері жәудіреген бір топ баланың естісі аузындағы емізікті жұлып алып, апайына ұстатты. Жанаршылықпен қараған оның ересек...

    Толығырақ...
  • 19.12.19

    Поэзия

     

    Ботадай боздап аспан жылайды,

    Алдайды бәрін түлкі үміт.

    Жапырақтардан жас тамшылайды,

    Жапырақ жүрек бұлқынып. ...

    Толығырақ...
ҰСТАЗДАР ДА АНТ БЕРСЕ...
06.06.2019 10:30

Мұғалім заман талабымен жаңашыл мето­дика мен ағылшын тілін меңгере отырып ұстаздық қызметін атқарады. Ата-аналардан қорқады, баладан­ именеді. Отқа салса, жанбайды, суға салса­, батпайды. Әлемдік білім беру стандартын игереміз деп жүгіріп жүрген жайы бар. Заман­ көшімен ілгері жүріп келеміз. Атқарыл­ған еңбектердің рақымы – Елбасы саясатымен білікті маманн­ың білімі бағаланып, жоғары жалақы­ға жетуі. Елбасы саясатына, еңбектерінің еленгенін­е ұстаздар қауымы дән риза. Ұстаз баланы­ ғана емес, ұлтты тәрбиелейтінін ескерсек, ұлылардың пікі­рінен ғибрат алайық.

Әлемнің Аристотельден кейінгі екінші ұстазы әл-Фараби бабамыз мұ­хиттың арғы жағындағы елдер жапырақ жастанып жүргенде жетпіс тілді меңгергенін қалай мо­йындамаймыз?

Әл-Фараби: «Ұстаздық мінез-құлық нормасы мынадай болуы тиіс: ол тым қатал да болмауға тиіс, тым ырыққа да жығыла бермеуі керек, өйткені тым қаталдық шәкіртті өзіне қарсы қояды, ал тым ырыққа көне беру ұстаздың қадірін кетіреді, оның берген сабағы мен оның ғылымына шәкірті селқос қарайтын болады. Ұстаз тарапынан барынша ынталық пен табандылық қажет. Өйткені, ұстаз тамшымен тас тесетін су тәрізді» деген.

Менің ұсынысым: Дәрігерлер Гиппократқа ант берсе, ұстаздардың әл-Фарабиге не Ы.Алтын­саринге ант бергені қажет сияқты. Бұл ұстаз­дардың  жауапкершілігін  мың  есе арттырады деп  ойлаймын.­

Өзгенің методикасын таңсық қылмай, өзіміздің менталитетімізге сай, Алтынсарин методик­асын неге жаңғыртпасқа? «Мұғалім балаға­ «2» қойса, балаға ұрыспасын, оқыта алмаған­ өзіне ұрыссын. Өйткені, бұл – мұғалім­нің өзінің өткен сабағының бағасы, егер ол сабақт­ы қызықты өтсе, бала жақсы дайындал­ып келер еді» деген Алтынсарин мүлдем әріп танымайтын қазақтың баласына 3 айдың ішінде орыс тілін үйреткені баршаға мәлім. Олай болса, Алтынса­рин методикасымен қазақ тілін үйретсек, мүлдем қателеспей­тін шығармыз.

Ахмет Байтұрсынов: «Бала тәрбиесін, оқытуын­ жақсы білейін деген адам әуелі бала­ларға үйрететін нәрселерді өзі жақсы білуі керек, екінші, баланың табиғатын, көңіл-сарайын таниты­н  адам  болуы  керек»  дейді.

Қазақ елі қазақ қалпымен қалу керек. Ұлттық болмыс, тіл, дәстүр, діл мен дін бірінші орында тұруы қажет деп ұрандаған ұлыларымыздың бірі «Мен жастарға сенемін!» деген Мағжан Жұмабаев­ жастарды тәрбиелейтін ата-ана, мектеп және орта екенін жақсы білген. Жастардың болашағы үшін талмай қызмет жасаған ақынның «Педагогика» оқулығында,  педагогика  ғылымын алғаш  ғылыми­ жүйелеп, «Тәрбиенің 4 түрі: дене тәр­биесі, жан тәрбиесі, сұлулық тәрбиесі, құлық тәрбиесі» деп саралап түсіндіреді. «Жапония елінде бала 11 жасына дейін барлық білімді жапон­ тілінде алатын болған. 11 жасқа толған соң, өзге тілді игеретін. Өйткені, бала ана тілінде ойлап-сөйлеу  қажет» деген тұжырым жасаған.

Тақырыпты «Ұстаздар да ант берсе...» дедік. Әрине, өз арының, елінің, болашақтың алдындағы жауапкершілігі күшейе түссе деген ой ғана. Сіздің алып-қосарыңыз бар ма?

 

Анар  ҚАРАЖАНОВА

 

Пікір қалдыру


Қорғаныш коды
Жаңарту

Күнтізбе

< Маусым 2019 >
          1 2
3 4 5 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Сауалнама

Аса мәртебелі шенеуніктердің қылмысқа шатылып жатқандығы нені аңғартады?
 

Ауа райы

Валюта бағамы

Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі валюталардың ресми бағамдары