Өзекті мәселелер

  • 13.06.19

    Ежелден халық педагогикасы ұрпақ тәрбиесінің қайнар көзі болып келді және бұл бағытта жас ұрпақтың болашағына берік байлам жасалды. Әсіресе, дарабоз қарттарымыздың даналық ойы, салиқалы сөз саптау үлгісі, өмір белес­терінен  көрген-білгенін, ғибратты әңгімелерін  тәрбие құралына айнал­дырып, одан жақсылыққа ұмтылу, ынтымақ­қа ықылас қою, бауырмалдық қасиетк­е бет бұру секілді тағылымның түрлі ө...

    Толығырақ...
  • 13.06.19

    Бүгінде басы ауырып, балтыры сыздамайтын пенде жоқ. Сырқаттанған адамның алдымен жедел жәрдемнің көмегіне жүгінетіні белгілі. Дәрігердің ауырған жерін тәптіштеп сұраса, көпшіліктің дертінен айыққандай күй кешетіні тағы бар. Алайда «103» қызметкерлерінің әр күні сын сағатқа толы. Көбісі ем-дом жасауға дайын арашашы жандардың сан түрлі жағдай мен оқиғаны бастан кешетінінен бейхабар. Бұған...

    Толығырақ...
  • 13.06.19

    Тоқсаныншы  жылдардығы тоқырау көптің есінде ғой. Жоспарлы экономикадан нарықт­ық экононмикаға бет бұрып, жаңа белесті бағын­дыруға бой түзедік. Бұқара бұған бірден үйрене қойған жоқ. Әркім «балапан басына, тұрымтай тұсына» кетті. Ал отба­сы ошақ қасында болған әйелдер ала  дорбасын асынып, көшеге шықты. Сауда-сат­тықпен айналысты. Ал еркек­ кіндіктің кейбірі көше кезіп кетсе, енді бірі арақ-ша...

    Толығырақ...
  • 13.06.19

    «Бірінші байлық – денсаулық». «Қазалы арнаулы әлеуметтік қызметтер орталығы» мемлекеттік мекемесінің есігінен аттаған бойда осы аталы сөз ойға оралды. Жоқ, басқаша ойлап­ қалмаңыз. Ауладағы самал желмен­ тербелген әсем гүлдер, жайқалған саялы талдар, жеміс ағаштары, сүйкімді иісі танауды қытықтаған балғын жоңышқа, жүйектерді қуалап, сылдырай аққан тіршілік нәрі, баршасы мұнда шаруасына мығым ие...

    Толығырақ...
  • 13.06.19

    Әдетте, футболда көбінесе шабуылшылар­ға аса мән береді. Алайда­ команданың жеңуіне қақпашылардың үлесі зор екенін бірі білсе, бірі білмес. Үздік қақпашы найзағайдай жылдам реакц­иясымен, болаттай төзімді жүйкесімен және де дұрыс позиция таңдай білетін ақылымен командасына сеп­ті­гін тигізеді. Әсіресе, ойын тағдыры шешіле­тін «пенальти» секілді шиеленісті ойын кезін­де­ қақпасын голдан қор­ғап,...

    Толығырақ...
ҰСТАЗДАР ДА АНТ БЕРСЕ...
06.06.2019 10:30

Мұғалім заман талабымен жаңашыл мето­дика мен ағылшын тілін меңгере отырып ұстаздық қызметін атқарады. Ата-аналардан қорқады, баладан­ именеді. Отқа салса, жанбайды, суға салса­, батпайды. Әлемдік білім беру стандартын игереміз деп жүгіріп жүрген жайы бар. Заман­ көшімен ілгері жүріп келеміз. Атқарыл­ған еңбектердің рақымы – Елбасы саясатымен білікті маманн­ың білімі бағаланып, жоғары жалақы­ға жетуі. Елбасы саясатына, еңбектерінің еленгенін­е ұстаздар қауымы дән риза. Ұстаз баланы­ ғана емес, ұлтты тәрбиелейтінін ескерсек, ұлылардың пікі­рінен ғибрат алайық.

Әлемнің Аристотельден кейінгі екінші ұстазы әл-Фараби бабамыз мұ­хиттың арғы жағындағы елдер жапырақ жастанып жүргенде жетпіс тілді меңгергенін қалай мо­йындамаймыз?

Әл-Фараби: «Ұстаздық мінез-құлық нормасы мынадай болуы тиіс: ол тым қатал да болмауға тиіс, тым ырыққа да жығыла бермеуі керек, өйткені тым қаталдық шәкіртті өзіне қарсы қояды, ал тым ырыққа көне беру ұстаздың қадірін кетіреді, оның берген сабағы мен оның ғылымына шәкірті селқос қарайтын болады. Ұстаз тарапынан барынша ынталық пен табандылық қажет. Өйткені, ұстаз тамшымен тас тесетін су тәрізді» деген.

Менің ұсынысым: Дәрігерлер Гиппократқа ант берсе, ұстаздардың әл-Фарабиге не Ы.Алтын­саринге ант бергені қажет сияқты. Бұл ұстаз­дардың  жауапкершілігін  мың  есе арттырады деп  ойлаймын.­

Өзгенің методикасын таңсық қылмай, өзіміздің менталитетімізге сай, Алтынсарин методик­асын неге жаңғыртпасқа? «Мұғалім балаға­ «2» қойса, балаға ұрыспасын, оқыта алмаған­ өзіне ұрыссын. Өйткені, бұл – мұғалім­нің өзінің өткен сабағының бағасы, егер ол сабақт­ы қызықты өтсе, бала жақсы дайындал­ып келер еді» деген Алтынсарин мүлдем әріп танымайтын қазақтың баласына 3 айдың ішінде орыс тілін үйреткені баршаға мәлім. Олай болса, Алтынса­рин методикасымен қазақ тілін үйретсек, мүлдем қателеспей­тін шығармыз.

Ахмет Байтұрсынов: «Бала тәрбиесін, оқытуын­ жақсы білейін деген адам әуелі бала­ларға үйрететін нәрселерді өзі жақсы білуі керек, екінші, баланың табиғатын, көңіл-сарайын таниты­н  адам  болуы  керек»  дейді.

Қазақ елі қазақ қалпымен қалу керек. Ұлттық болмыс, тіл, дәстүр, діл мен дін бірінші орында тұруы қажет деп ұрандаған ұлыларымыздың бірі «Мен жастарға сенемін!» деген Мағжан Жұмабаев­ жастарды тәрбиелейтін ата-ана, мектеп және орта екенін жақсы білген. Жастардың болашағы үшін талмай қызмет жасаған ақынның «Педагогика» оқулығында,  педагогика  ғылымын алғаш  ғылыми­ жүйелеп, «Тәрбиенің 4 түрі: дене тәр­биесі, жан тәрбиесі, сұлулық тәрбиесі, құлық тәрбиесі» деп саралап түсіндіреді. «Жапония елінде бала 11 жасына дейін барлық білімді жапон­ тілінде алатын болған. 11 жасқа толған соң, өзге тілді игеретін. Өйткені, бала ана тілінде ойлап-сөйлеу  қажет» деген тұжырым жасаған.

Тақырыпты «Ұстаздар да ант берсе...» дедік. Әрине, өз арының, елінің, болашақтың алдындағы жауапкершілігі күшейе түссе деген ой ғана. Сіздің алып-қосарыңыз бар ма?

 

Анар  ҚАРАЖАНОВА

 

Пікір қалдыру


Қорғаныш коды
Жаңарту

Күнтізбе

< Маусым 2019 >
          1 2
3 4 5 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Сауалнама

Аса мәртебелі шенеуніктердің қылмысқа шатылып жатқандығы нені аңғартады?
 

Ауа райы

Валюта бағамы

Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі валюталардың ресми бағамдары