Өзекті мәселелер

  • 13.12.18

    Жазылған  жайттың  жалғасы

    Қоғамдағы кейбір жайттарға көңілі толмаған, мәселесіне тиісті орындардан мардымды жауап ала алмаған­ жандардың бір ықпалы тиер деп БАҚ-қа үміт артып келетіні бар. Жалпы, бұқаралық ақпарат құралдарының мақсаты мен міндеттері, онда қызмет ететін журналистердің басты қызметі – қоғам үшін маңызды ақпарат іздеу, табу, аны...

    Толығырақ...
  • 13.12.18

    Анар   РАХЫМЖАНОВА,

    желтоқсан  оқиғасына  қатысушы:

    «Қазақстан Компартиясының бірінші хатшысы Дінмұхамед Қонаев орнынан алынып, сол қызметке Г.Колбин таға...

    Толығырақ...
  • 13.12.18

    Қай күні ақын Ұлықбек Бекұзақұлы «Ит жылы дүниеге келгендіктен бір-бірімен «ырылдасып» ойнап, әзілдің түбін түсірген (және түсіретін – ред.) «Сырдың бес серісі, бес перісі» атанған 58-дер: Бекұзақ Тәңірбергенов, Сұраған Мырзаев, Ниятолла Раманқұлов, Серік Ыдырысов және Оңталап Нұрмахановтар болатын. Бұлардың соңғы екеуінен басқасы «түйе қарап» кетті...» деп жазған еді. Уақытынд...

    Толығырақ...
  • 13.12.18

    Ерғали  АБДУЛЛА

    ШҮКІРШІЛІК

    «Түн баласы дөңбекшіп, олай бір аунап, былай бір аунап, ұйықтай алмай, көрер таңды көзіммен атырамын» дейді де отырады бір парақор. Құлқындап өліп жүрсе де, жүрегінің арғы бір терең, қапас түкпірінде ұят пен ардың болмашы бір қалдықтары, тозаңдары қалғанына да әйтеу...

    Толығырақ...
  • 13.12.18

    Елбасының жыл сайынғы Қазақстан халқына Жолдауы тың мәселелерге толы. Әрбір Жолдау мазмұны қоғам дамуы үшін өте маңызды. Барлық жұмыстар тек билік өкілдеріне ғана емес, ел азаматтарына да үлкен міндеттер жүктейді.

    Осы жылдың күзіндегі Жолдауда мемлекет басшысы келесі жылы «Педагог мәртебесі туралы» заңды әзірлеп, қабылдау қажеттілігі туралы айтқан болатын. Ұлт көшбасшысы аталмыш заң мұғ...

    Толығырақ...
«ҚАЗАҚСТАН ЭКОНОМИКАСЫ СЫРТҚЫ ҚАТЕРЛЕРГЕ ТОЛЫҚТАЙ БЕЙІМ»
08.06.2017 11:41

Қазақстан  Республикасы  Ұлттық  экономика  министрі  Тимур  СҮЛЕЙМЕНОВ:

Тәуелсіздік алғаннан кейінгі жылдары еліміздің экономикасы көңіл көншітерлік дәрежеде болған жоқ. Елбасының сындарлы саясаты мен болашаққа бағытталған стратегиялық жоспарларының маңыздылығының нәтижесінде мемлекетті дамыту үшін қажетті бағдарламалар қабылданды. Нәтижесінде егемендік алған жас елдің қанаты күн санап қатая түсті.

Мемлекет басшысының іскерлік белсенділігі мен халыққа қолдау көрсете отырып, әлемдік деңгейдегі асуларды бағындыра білуінен өзіндік орны бар тұлға екені анық көрінді. Бастама оң болды, жұмыс қарқынды жүргізілді, осыдан 15-20 жыл бұрын қандай едік, қазір қай деңгейдеміз? Қазір экономикамыз күн санап дамыған, жаһандық деңгейдегі экономикалық одақтармен байланыс орнатулы, дипломатиялық қарым-қатынас өз дәрежесінде, тіпті Еуразиялық экономикалық одақта да ойып алар орнымыз бар. Сыртқы сауда-саттық, экономикалық тұрақтылық, ішкі жалпы өнім, кәсіпкерлік, өндіріс орындары, тағысын тағы осы бағыттардың барлығы экономикаға тікелей әсер ететін сегменттердің қатарында. Осы ретте экономикалық бағдарламалардың жүзеге асырылу барысы, мемлекеттің әлеуметтік-экономикалық ахуалы жөнінде білу үшін еліміздің бас экономисі, яғни ҚР Ұлттық экономика министрі Тимур Сүлейменовті әңгімеге тартып көрген едік.

- Тимур Мұратұлы, Қазақстандағы экономикалық ахуал туралы айтып берсеңіз. Сіздің экономикалық болашақ даму туралы болжамыңыз қандай?

- Біздің еліміздің экономикасындағы жағымды тенденция елдегі экономикалық белсен­ділікті ынталандыру бойынша кешенді шараларды жүзеге асырум­ен  байланысты. Ең алды­мен, бұл шаралар шағын және орта бизнесті, инфрақұрылымды, тұрғын үй нарығы мен экономи­каның мұнай өнді­ру, металлургия, құрылыс, ауыл шаруа­шылығы секілді негізгі салаларын дамытуға бағыт­талды. 2016 жылы Қазақстанның экономикасы 1%-ға өсті. Алдын ала бағалау бойынша 2017 жылғы 4 айда Қазақстанның  ІЖӨ өсімі 3,7%-ды құрады.

Сонымен қатар, экономикалық өсім мемлекеттік меншіктегі нысандарды жекешелен­діру және мемлекеттік-жекеше әріптестікті пайдалану арқылы сыртқы және ішкі инвестицияларды тарту есебінен қамта­масыз  етілді.

Ағымдағы жылы біздің экономикамыз үшін Қазақстанның негізгі сауда әріптестері тарапынан сұраныстың артуы және әлемдік  нарықтағы биржалық тауарларға  баға өсімі жағымды­ серпінге айналды. Бұл факторлар мұнай өндіру және металлургиялық өнеркәсіп, мұнай өңдеу, машина жасау және т.б. кәсіпорындардың жұмысын жандандыра түсті. Тұтас алғанда, экономикалық өсімнің соңғы динамикасы Қазақстан экономикасының сыртқы қа­терлерге толықтай бейім­дел­гендігін  көрсетеді.

Ал экономикалық даму бола­шағына келер болсақ, ортам­ерзімдік кезең біздің күткеніміздей экономикалық салалардағы даму ырғағының бірқалыпты қалпына келу кезеңі болмақ. Бұған сыртқы жағдайлардың тұрақтануы мен тұтынушылық белсенділіктің артуы ықпал етеді. Мәселен, жыл басынан бергі 4 айдың қорытындысы бойынша, мұнай бағасының бір баррелі үшін 53,8 АҚШ долларына көтерілді. Басты сауда әріптестеріміз Ресей­ мен Қытайдың даму перспект­ивасы барынша қо­лайлы. Ресей 2 жылғы экономи­калық белсенділігінің төмен­деуінен соң қалпына келу кезе­ңіне аяқ басты. Сонымен бірге, Қытайда ертеректе күтіл­ген «экономикалық көрсеткіштер­дің  бірден  төмендеуінің» орнына айтарлықтай перспективалық болжам жасалуда, оның соңын­ан сыртқы саудада­ғы жағым­ды тенденция  күтілуде.

2015 жылдың аяғындағы және 2016 жылдың басындағы айырбастау бағамының күрт төмендеуі тұтыну бағасының едәуір артуына алып келді. Деген­мен қазіргі кезеңде инфляц­ия  мақсатты диапазон­ға сәйкес келетін деңгейге төмендеді.  Инфляцияның 7,7%-ға төмендеуі, сондай-ақ халықтың нақты ақшалай табысының өсімі тұтынушылық сұраныстың артуына, бұл өз кезегі­нде,  ағымдағы  жылдың         1 тоқсанының қорытындысы бойынша бөлшек сауданың 5,5%-ға өсуіне және экономика­ салалары дамуының ішкі параметрінің біртіндеп теңдесті­рілуіне әсер етті. Жалпы эконо­миканың өнеркәсіптік салалары мен инвестициялардың өсуі есебінен қалыптасқан экономикалық белсенділіктің жағымды  динамикасы  байқалады.

Сонымен қатар, әлемдік эконо­микада  сауда қырқысына­ және оқшаулануға әкелуі мүмкін протекционизм қатері сынды белгілі бір экономикалық қауіп бар. Сондай-ақ біз дамыған елдердегі пайыздық мөлшерлемелердің артуын көріп отырмыз, соның нәтижесінде тауарлық нарықтардағы құбылмалылық ұлғаюы мүмкін.

- Әлемдік деңгейдегі қанда­й мәселелер эконо­ми­каға  әсер  етуі  мүмкін?

- Геосаяси шиеленісудің артуын жекелей атап өту қажет, сондай-ақ қауіпсіздік пен терроризм проблемасы әлемдік сауда­ның, инвестициялардың қысқаруына және дамушы елдер­ден қаржының кетуінің жылдамдауына алып келуі мүмкін. Жоғарыда тек бірнеше тармақтар ғана санамаланды, бірақ олардың сыртында іске қосылатын әлемдік экономиканың тұрақсыздығын тудыратын басқа да триггерлер бар.

Халықаралық тауарлық нарық­тағы бағаның аяқасты төмендеуі секілді макроэкономикалық есеңгіреулерді жұту қабілеті біздің экономикамыздың ұзақмерзімді кезеңдегі икемділігін, жеделдігін және төзімділігін көрсетеді. Жоғарыда көрсетілген факторлармен  байланысты біз экономикалық өсім бойынша болжамдарымызға бірқалыпты оптимизммен қараймыз. Яғни, осы жылы  экономикалық  өсімді  біз 2,5%, 2018-2020 жылдары орташ­а 3,1% деңгейінде жет­кізу  жоспарда  бар.

- Сіздің пікіріңізше, эко­номиканың болашақтағы дамуы­  үшін  қандай  қадамдар жасау  қажет?

- Экономиканың анағұрлым жоғары өсімін қамтамасыз ету үшін бізде инвестициялар мен жаңа технологияларға бағдарланған, негізгі бағыттары «Қазақстанның үшінші жаңғыруы: жаһандық бәсекеге қабілеттілік» Жолдауында баян­далған өсімнің жаңа моделі жаса­луда. Экономиканы тұрақты дамыту мақсатында біз әсіресе, өңдеу және қызмет көрсету  салаларындағы еңбек өнімділігін арттыру үшін экономика салаларын техноло­гиялық жаңғыртуға жұмылу­дамыз.  Бұл  үшін Үкімет тарапынан экономиканы үдемелі дамыт­у мақсатында бірқатар құрылымдық  реформалар  бо­йынша жұмыстар басталды, оның  ішінде «Бес институттық рефор­маларды іске асыру жөнін­дегі 100 нақты қадам» Ұлт жоспары да бар. Бұл бағытта жүргізіліп жатқан құрылымдық реформалар экономикалық саясат­тың қалыптасып отырған экономикалық  ақиқатқа бе­йім­делуімен және институттық ортаны­ң  жақсаруымен  жүре­тін жүйелі өзгерістерді болжайды. Жоспардың үшінші бағыты­ аясында индустрияландыруды жеделдету мен экономикалық өсім бойынша шаралар жүзеге асырылуда.

Екінші, мемлекеттік ин­дустриялық-инновациялық даму  бағдарламасының  екінші бесжылдығы негізінен экс­порт­қа  бағдарланған  8 саланы­ (қара және түсті металлургия, мұнайды қайта өңдеу және мұнай-газ химиясы, агрохимия, машина жасау, электр жабдықтары, азық-түлік өнімдері өндірісі) дамытуға шоғырландырылған. Үшінші, жеке сек­торды жекешелендіру және дамыт­удың негізгі мақсаты мемлекеттің экономикадағы үлесін ЭЫДҰ елдерінің деңге­йіне – ІЖӨ-нің 15%-на азайту және елдегі жеке бизнестің одан арғы дамуына серпін беру. Төртіншіден, «Нұрлы жол» инфра­құрылымдық дамудың мемлекеттік бағдарламасы көлік-логистикалық инфрақұрылымды дамытуға және оның халықаралық көліктік жүйеге интеграциялануына, сондай-ақ Қазақстанның транзит­тік  әлеуетінің ұл­ғаюына­  бағытталған. Бесінші, «Нұрлы жер» 2017-2021 жылдарғ­а  арналған  тұрғын  үй құрылысының мемлекеттік бағдарламасы қалың көпшілік­тің тұрғын үйге қол жеткізуін арттыру үшін тұрғын үй құрылысын ынталандыруға орай­ластырылған. Алтыншы, 2017-2021  жылдарға  арналған  АӨК дамытудың мемлекеттік бағдарламасының мақсаты – агроөнер­кәсіптік кешеннің бәсекеге қабілетті өнімдері өндірісін отандық өнімнің экспортт­ық  әлеуетін дамыту арқылы қамтамасыз ету. Мемлекеттік  бағдарлама  нәтиже­сінде аграрлық сала эконо­ми­каның жаңа драйверіне айна­лады деген сенім бар.

Жалпы алғанда, біздің сені­міміз бойынша, жоғарыда аталғ­ан іс-шаралар ІЖӨ өсімі­нің  анағұрлым  жоғары қарқынын қамтамасыз ете отырып, экономикалық үдерістерге жағым­ды  әсер  етпек.

- Тұтынушылық  сенім  мен жалпы макроэкономикалық тенденциялар туралы айтыңызшы.

- Тұтынушылық сенім туралы  бөлшек тауар айналымы динами­касы және басқа экономикалық көрсеткіштер бойынша төрелік айтуға болады. Барлық қолда бар деректер жалпы экономикалық ахуалдың жақсаруымен байланысты тұтынушылық көңіл күй де артқанын көрсетеді. Соңғы деректер бо­йынша, 2017 жылғы қаңтар-сәуірде  бөлшек сауда көлемі 2,4 трлн теңгені немесе 2016 жылғы сәйкес  кезеңімен са­лыс­тырғанда  5,5%-ды құрады.

Тұтынушылық  көңіл  күйдің жақсаруына  2017 жылы халық табысының  өсуі  жағымды  әсер етті. Мәселен, халықтың жан басына шаққандағы орташа номи­налдық ақшалай табысы 2017 жылғы қаңтар-наурызда 232,1 мың  теңгені  құрады  және бұл 2016 жылғы сәйкес  кезеңге­  қарағанда  номиналдық  өлшемде 10,4%-ға, нақты 2,4%-ға өсті. Орташа айлық номина­лдық жалақ­ы 2017 жыл­ғы қаңтар-сәуірде (бағалау) 140,1 мың теңгені құрады және номиналдық өлшемі 11,9%-ға, нақты құны 3,8%-ға ұлғайды. Тағы бір айта кетерлігі, тұтынушылық  белсенділіктің артуына сондай-ақ халықты несиелеу көлемінің ұлғаюы ықпал етті. 2017 жылғы қаңтар-наурызда жаңадан берілген несиелер көлемі 2 164,6 млрд теңгені құрады және 2016 жылғы сәй­кес кезеңмен салыстырғанда 3,6%-ға  өскендігі  аңғары­лады.

Жалпы  макроэкономикалық тенденциялар туралы сөз қозғайтын болсақ, ағымдағы жылдың қаңтар-сәуірінде Қазақстанның экономикасы әлемдік экономиканың даму перспективасының және биржалық тауарларға баға конъюнктурасының жақсаруы жағдайында қалыптасты. Сыртқы нарықтардағы жағымды белгі жағдайында Қазақстанда сұраныстың артуы байқалады, сондай-ақ нарық субъектілерінің инвестициялық белсенділігі сақталуда.

Алдын ала бағалау бойынша, 2017 жылғы қаңтар-сәуірде ІЖӨ өсімі 2016 жылғы сәй­кес кезеңге қарағанда 3,7%-ды құрады. Елдегі ІЖӨ-нің 60%-дан астамын құрайтын экономиканың негізгі салалары экономикалық өсімге басты үлес қосты. Салалық тұрғыда өнеркәсіпте жағымды нәтижелер байқалады, бұл салада 2016 жылғы сәйкес кезеңдегі 1,4%-дық төмендеуге қарсы 7,1%-ға ұлғайды. Сондай-ақ, мамыр айын­а дейінгі ауыл шаруашылығы өндірісі 2,9%-ға өсті, құрылыс жұмыстары көлемі 6,1%-ға, тұрғын үйді пайдалануға беру 20,4%-ға ұлғайды.

Белсенді құрылыс, оның ішінде тұрғын үй нарығындағы инфрақұрылымдық жобалардың және индустриаландыру картасы  жобаларының  жүзеге асырылуы инвестициялардың негізгі  капиталға  өсімін 5,5 %-ға  қамтамасыз  етті.

Қызмет көрсету саласында жүк тасымалдау көлемі 3,5%-ға өсті. Бұл ретте жүк айналымы 5,9%-ға, жолаушылар тасымалы 3,2%-ға  ұлғайды.

Елдің төлем теңгеріміндегі алдын­ ала деректерге қарағанда, ағымдағы жылғы бірінші тоқсанда тауарлар экспорты 29,9%-ға, яғни 10,9 млрд АҚШ долларына дейін, мұнай және газ конденсаты­ бағасы 35,2%-ға, қара және түсті металдардың  сәйкесінше  63,4%  және  24,2% өсуі  есебіне­н  ұлғайды. Тауар импорты  19,1%-ға өсіп, 6,9 млрд АҚШ долларын құрады.

- Инфляция  жөнінде  бірер  сөз...

- Қазақстанда жыл басынан бері инфля­ция деңгейінің бәсеңдеуі байқалады, бұл инфляциялық таргеттеу шараларымен байлан­ысты. Жылдық инфляция 7,5%-ды құрады және 6-8%-дық көрсеткіш – мақсатты дәліз шегі. 2020 жылға қарай Қазақстан оның деңгейін 4%-ға дейін төмендетуге ниеттеніп отыр. Іскерлік белсенділікті ынталандыру жөніндегі шаралар және құрылымдық реформалар еңбек нарығындағы тұрақтылықты сақтауға мүмкіндік берді. Өткен жылдан бері Қазақстандағы жұмыссыздық деңгейі 4,9%-дан асқан жоқ.

- Сіз  басқарып  отырған  министрліктің бірден-бір  жұмыс  бағыты – кәсіпкерлікті дамыту. Осы  жөнінде  оқырмандары­мыз­ға  мағлұмат  беріп  өтсеңіз.

- Бүгінгі таңдағы Қазақстандағы кәсіп­керлікті кешенді қолдаудың маңызды құ­ралдарының бірі – «Бизнестің жол картасы – 2020» бизнесті қолдау мен дамытудың­  бірыңғай бағдарламасын және жаңа «Өнімді еңбекпен қамту мен жаппай кәсіп­керлікті дамыту» бағдарламасын жүзеге асыру. Аталған бағдарламалар кәсіпкер­ліктің тұрақты және үйлесімді дамуын қамтам­асыз етуге, сондай-ақ халықты өнімді еңбекпен қамтуға және азамат­тарды бизнес-ортаға тартуға жәрдемдесуге бағытт­алған. Өнімді еңбекпен қамту мен жаппай кәсіпкерлікті дамыту бағдарламасының аясында ауылдағы қаржыландырудың жетіспеушілігі мен кепілдік қамтамасыз  етудің  жеткіліксіздігімен байланысты проблемаларды  шешуге бағытталған шаралар қарастырылған. Мәселен, жаппай кәсіпкерлікті  дамытуды  ынталандыру  үшін шағын  несиелеу  көлемі  8 мың  АЕК-ке          (18 млн теңге) дейін 6%-дан аспайтын ақырғы сыйақы мөлшерлемесімен 7 жыл мерзімге арттырылды, бұл – несиелеу на­рығ­ындағы қалыптасып отырған 22-35%-дық деңгейдегі микронесиелер бағасымен салыстырғанда бизнес жобаны жүзеге асыру үшін анағұрлым тиімді ұсыныс.

Сонымен қатар, бірінші рет кәсіпкерлік әрекетті микронесиелеу мемлекет тара­пынан кепілдендірумен бекітілді. Мәселен, әрекет етудегі кәсіпкерлер мемлекет есе­бінен микронесиенің 50%-ына дейін, ал жаңа бастағандар 85%-ына дейін кепілдік ала алады. Бағдарлама аясында бизнес жүргізу негіздеріне оқытуға айрықша наза­р аударылады. Ісін жаңа бастаған ауылдық кәсіпкерлерге «Бастау Бизнес» жобасы бойынша бизнес жүргізу негіздеріне бейімделген дайындық курстарынан өту мүмкіндігі бар. Оқытумен жыл сайын­ғы қамту республика бойынша 30 мыңнан кем емес адамды, бірінші жылы 15 мың адамды  құрайды.

Бағдарлама аясында әзірленген шаралар 14 500 жобаны (қалаларда 2500, ауылдық жерлерде 12 мың) қаржыландыруға, кепілдік жетіспеушілікті 1220 жобаға дейін (ауылдық  жерлерде 720 және қалаларда 500 жоба) қамтамасыз етуге, сондай-ақ, аз табыс табатын ауыл тұрғындарының айтарлықтай бөлігінің келешектегі материалдық әлеуетін жақсартуына мүмкіндік  береді.

Егер «Өнімді еңбекпен қамту мен жаппай  кәсіпкерлікті дамыту» бағдарламасы жұмыссыз және нәтижесіз еңбекпен қамтылғ­ан халыққа бағытталса, тұралаған бизнес үшін «Бизнестің жол картасы – 2020» (бұдан әрі – «БЖК – 2020») бизнес­ті қолдау мен дамытудың бірыңғай бағ­дарламасы  жүзеге  асырылады.

«БЖК – 2020» аясында кәсіпкерлерге 10%-ға дейін несие бойынша номиналдық мөлшерлемені арзандату бойынша мемлекеттік қолдау көрсетіледі, несие құнының 85%-ына дейін кепілдік беріледі, қайтарымсыз және өтеусіз негізде 3 млн теңгеге дейін жаңа бизнес-идеяларды жүзеге асыру­ға гранттар бөлініп, шағын және орта кәсіпкерлік жобаларына жетіспейтін инфрақұрылым тартылып, индустриялық аймақтар құрылады. Сонымен қатар жеке кәсіпкерлік субъектілеріне және кәсіп­кер­лік бастама көтерген тұрғындарға кәсіп­керлердің еңбек өнімділігі құзыретін дамытуғ­а және арттыруға бағытталған қаржылық  емес  қолдау  шаралары ұсынылады,­ сондай-ақ  шетелдік әріптестермен іскер­лік  байланыстар  кеңейтіледі.

Бірыңғай бағдарлама аясында көр­се­тілген қолдау арқылы 608,3 млрд теңгеге салық­тық түсімдер сомасы ұлғайтылды,  өнім  шығару көлемі 8604,2 млрд теңге сомасында қамтамасыз етілді, 222,9 мың жұмыс орны сақталды және 81,3 мыңнан астам жұмыс орны құрылды. Бірыңғай бағдарламаны жүзеге асыру­дың соңында­ 2020 жылы өңдеу өнеркәсібінің ІЖӨ құрылымындағы үлесі 12,5%-ға жеткізілетін  болады, жұмыспен қамтылғандар мен жұмыс істеп тұрған ШОБ субъектілері 2014 жылғы деңгейден 50%-ға ұлғаяд­ы, сондай-ақ, ШОБ өнім шығару көлемі 2014 жылғы деңгейге қарағанда 1,5 есе  артады.

- Жекешелендіру бағдарламасы турал­ы (кестесі, мақсаттары және есебі)  не  айтасыз?

- Мемлекет басшысының тапсырмасына сәйкес Қазақстан Республикасының Үкіметі ұлттық экономикадағы мемлекеттің үлесін көптеген ЭЫДҰ елдері деңгейіне – ІЖӨ-нің 15%-на дейін қысқарту бойынша жұмыстар жүргізуде. 2015 жылғы 30 желтоқсанда ҚР Үкіметі 2016-2020 жылдарға арналған Жекешелендірудің кешенді жоспарын қабылдады және жекешелендіруге және бәсекелестік ортаға беруге жататын 878 ұйымның тізбесі анықталды. Оның ішін­де,  68 ірі компания бар, оның 14-і – республикалық меншіктегі ұйымдар. Бір ұйым коммуналдық меншікте (Қызыл­орда қаласындағы «Қорқыт-Ата» Әуе­жайы» АҚ), 53 ұйым – ұлттық басқару холдингтері. ТОП-68-ге енбеген «Са­мұрық-Қазына» ҰӘҚ» АҚ-ның 168 ұйы­мы, республикалық 50 және коммуналдық меншік­тегі 440 ұйым. Ұлттық бас­қару холдингтері, ұлттық холдингтер, ұлттық компаниялардың 152 ұйымы, оның ішінде әлеуметтік-кәсіпкерлік корпо­рациялары (ӘКК) бар. (Бұл тізбе ҚР Үкіметінің 2015 жылғы 30 желтоқсандағы  №1141 қаулысымен бекітілген).

«Қазақстанның үшінші жаңғыруы: жаһандық бәсекеге қабілеттілік» Қазақстан халқына Жолдауында Үкіметке кешенді­ жоспарға енгізілген ұйымдарды 2018 жылдың соңына дейін жеке­шелендіруді  аяқтау тапсырылды. Осыған­ орай, ҚР Қаржы министрлігі мемлекеттік  органдар және ұйымдармен, сондай-ақ ұлттық басқару холдинг­терімен бірлесіп жекешелендіру үдерісін жандандыру  бойынша ауқымды жұмыстар жүргізуде.

Мәселен,  2017 жылғы  1 сәуірде  әрбір нысанды сату бойынша кесте бекі­тіл­ді және Жол картасы әзірленді. Нәтижесінде 2017 жылы 325, 2018 жылы 61 ұйым (жаңа 137 нысанның кестесі нақты­лануда) сатылымға шығарылады. «Эйр Астана» АҚ, «Қазатомпром» ҰАК АҚ, «Қазақтелеком» АҚ, «ҚазМұнайГаз» ҰК» АҚ, «Қазпошта» АҚ, «Самұрық-Энерго» АҚ, «Қазақстан темір жолы» ҰК» АҚ, «Тау­Кен  Самұрық» ҰК»  АҚ  секілді  еліміздегі 8 ірі активтерді IPO/SPO-ға 2019-2020 жылдарда шығару  жоспарлануда.

Бұл компанияларды шығарудың басым алаңы ретінде Астанадағы Халықаралық қаржы орталығы (AFS) қарастырылуда. Көрсетілген мерзімде сатудың басталуы дайындық жұмыстарын, оңтайландыру шараларын және компаниялардың өз­геруін жүргізу қажеттігімен байланысты.

Экономиканы жаңғырту мәселелері жөніндегі мемлекеттік комиссия ТОП құрамындағы 29 активті сату әдісі бо­йын­ша шешім қабылдады, оның ішінде республикалық меншіктегі 8 компания және  «Самұры­қ-Қазына» ҰӘҚ» АҚ-ның 21 компаниясы, сондай-ақ, Қордың бәс­келестік ортаға беруге жататын ұйым­дарының қосалқы тізбесіндегі 137 актив­ бар.

Жекешелендірудің 2016-2020 жылдарға арналған кешенді жоспарын жүзеге­ асыру жөніндегі одан арғы жұмыс бекі­тілген сатылатын нысандардың Кестесі­не сәйкес жалғастырылмақ. Жекеше­лендіру үдерісінің айқындығы мен тиім­ділігін, мүдделер қайшылығын болдырмау және ірі активтерді сату үдерісін үйлестіруді қамтамасыз ету мақсатында жекешелен­дірудің кешенді жоспары Жобалық кеңсе­ні құруды қарастырады. Оның міндеті – жағдайларды, әдістерді, акциялар­ пакетінің мөлшерін (қатысу үлесін), сату мерзімін және нысандарды сату алдында­ғы дайындық бойынша ұсы­ныстар­ды қосқанда, ұсыныстар жасау.

Бұл жұмыстар үшін үздік халық­аралық  кеңесшілер тартылуда.

- Уақыт  бөліп,  сұхбат  бергеніңізге рақмет!

Сұхбаттасқан  Нұрбике  ҚАЗИҚЫЗЫ

 

Пікір қалдыру


Қорғаныш коды
Жаңарту

Күнтізбе

< Маусым 2017 >
      1 2 3 4
5 6 7 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Сауалнама

Аса мәртебелі шенеуніктердің қылмысқа шатылып жатқандығы нені аңғартады?
 

Ауа райы

Валюта бағамы

Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі валюталардың ресми бағамдары