Өзекті мәселелер

  • 06.12.18

    «ЖУСАНДА  ТУҒАН  ЖЕРДІҢ  ИІСІ  БАР»

    Қазақ елі сонау «қарағай басын шортан шалған» ХІХ ғасырға дейін, ұлт тағдырының сілкіленіп, ұлттық сана ояна бастаған ХХ ғасырда да өзінің тегеуріні мықты ел екенін дәлелдеді. Киіз туырлықты қазақ санасындағы рухан­и-мәдени жетілу мен әлеуметтік-экономикалық салада өрлеу секілді мақсаттары заман көшіне ілес...

    Толығырақ...
  • 06.12.18

     

    Ерғали  АБДУЛЛА

     

    АРТЫҚШЫЛЫҚ   пен  КЕМШІЛІК

    Оның көп артықшылығы бар: гү...

    Толығырақ...
  • 06.12.18

    * Ерлердің психикасы зейіннен тоқылған. Ол жай өмір сүре алмайды. Ол биікке ұмтылуы керек.­ Еркек қатты жерде ұйықтап, суық сумен шайынып, ерте тұруы қажет.

    * Ер адам әрдайым өзінің жаман­ қылықтарын тыйғаны жөн. Өзіне ұсақ-түйек жеңілдік жасамауы  керек.

    * Қалаған нәрсесіне жету үшін ол мақсат қойып қимылдайды. Бұл – ер-азаматтың таби­ғаты. Сыйласатын ортасында өзіндік орны бол...

    Толығырақ...
  • 06.12.18

    Жалпы, өзімді жаман адам не ұсқынсыз қызбын деп айта алмаймын­. Жоғары қызметім бар. Адамдармен қарым-қатынасым да жақсы. Бір әттеген-ай дейтінім, осы уақытқа дейін екінші жар­тымд­ы жолықтырып, асыл жар атана алмадым. Жасым 34-те. Бұған дейін карьера құрып, өз жағдайымды өзім жасап алғым келді әуелі. Бір кездері мен үшін арман болған, одан соң мақсатыма айнал­ған марапаттың барлығына жетті...

    Толығырақ...
  • 06.12.18

    Бір сәт аспаннан ақша жауғандай күйге еніп, мол қаржыны қайда жұмсарыңызды білмей қалған мезетте... Мұндай көңіл күйді көбіне несие алған кезде сезінеріміз сөзсіз. Ал ай сайын алатын жалақыға телміріп отырған­ қарапайым халыққа бұл аса таңсық жағдай емес. Иә, өте көп мөлшердегі қаражатты алып, қалтамызды қампайттық делік. Ары қарай қайда жұмсаймыз? Бұрындары тұрмыстық техника, автокөлік немесе ...

    Толығырақ...
НЕГІЗГІ МАҚСАТ – ҚОЛАЙЛЫ ИНВЕСТИЦИЯЛЫҚ КЛИМАТ ҚАЛЫПТАСТЫРУ
15.02.2018 11:37

Жеңіс  ҚАСЫМБЕК,

ҚР  Инвестициялар  және  даму  министрі:

 

Инвестициялық саясат ұлттық экономикалық идеямен бір арнада тоғысып жатқан секілді. Өйткені, ел экономикалық тұншыққанда тыныс беретін, өндіріс орындарының өнімін арттырып, өзге де ірі салалардың бәсекелестігін арттыра түсетін маңызды қадам – инвестиция тарту. «Бүгінгі күнді түсініп-түйсіну үшін де, болашақтың дидарын көзге елестету үшін де кешегі кезеңге көз жіберуіміз керек» деген мемлекет басшысының сөзі бар. Осы арқылы біз «бұрын қандай едік, қазір қай деңгейге жеттік?» деген сауалға жауап іздей аламыз.

Қолайлы инвестициялық климатты құру жөніндегі мәселелермен қатар, ел аумағында түрлі жобаларды іске асыру жөніндегі трансұлттық компаниялар үшін эксклюзивтік жағдайлар жасалынды. Ол үшін шетелдік инвесторлармен жұмыс істеуді ынталандырушы іскерлік кешенін, сол сияқты институционалдық тетіктерін қосатын тікелей инвестицияларды тарту жөніндегі тұтас жүйені құру іске асты. Бүгінде осы алға қойған инвестициялық саясат толығымен жүзеге асып, өркендеуге жол ашылып, тәжірибе жинақтауға мүмкіндік туды. 26 жыл ішінде инвестициялық бірлестікте жұмыс істейтін дамушы елдер қатарына қосылдық. Қазіргі күні сол еңбек пен табандылықтың арқасында экономикалық әлеуеті дамыған мемлекет ретінде мойындалып отырмыз. Еліміздің дамуының осындай жетістіктері мен алдағы міндеттері туралы ҚР Инвестициялар және даму министрі Жеңіс Қасымбек «Халық» газетінің сауалдарына жауап берді.

- Жеңіс Махмұдұлы, экономиканың өрлеуіне қосатын үлесі маңызды салаға жетек­шілік етіп отырсыз. Ең алдымен, инвестициялық жобалар турасында әңгіме өрбіт­сек... Еліміздегі ірі трансұлттық компаниялар, америкалық, еуропалық және азиялық инвес­торлардың  жобалары  мен  жұ­мыстары  қай  деңгейде?

- Жалпы, инвестициялық жоба дегеніміз халықаралық тәжірибеде кәсіпорынның даму, бизнес-жоспары ретінде көрсетіледі. Ол негізінен кәсіпорынның даму жоспарының құрамдастырылған сипаты болып табылады. Егер жоба инвестицияны тартумен байланысты болса, онда ол «инвестициялық жоба» деп аталады. Әдетте кәсіпорынның кез келген жобасы, қалай болса да, инвес­тицияның тартуымен байланысты болады. Мәселен, 2005 жыл мен 2017 жылдың 9 айын қоса есептегенде Қазақстан Республикасына тартылған шетелдік инвестицияның көлемі 259,2 млрд. АҚШ  долларына  жетті.

«Ұлт жоспары – 100 нақты қадам» бағдарламасын іске асыру үшін трансұлттық корпорацияларды қайта өңдеу секторына тарту жұмыстары жалғасын тапты. 2015 жылдан бері кореялық «Lotte» (азық-түлік өндірісі), америкалық «Halliburton» (химия), жа­пон­дық «Tokyo Rope Manu­facturing» (болат өнімдерін өндіру), италиялық «Tenaris» компаниясы (машина жасау) сияқты ірі инвесторлар тартылды. Сонымен қатар, ма­шин­а жасау және фармацев­тика саласындағы АҚШ-тың «Amity Technology», (Pfizer), Агроөнеркәсіп саласында еуропалық компаниялар «Farm Frite» (Нидерланды), United Green (Ұлыбритания), Түркияның құрылыс индустриясы және жеңіл өнеркәсібі («Yildizlar SSS Holding», «Yildizlar Yatirim Holding» компаниялары) және тағы басқ­а жобаларды іске асыру жұмыстары  жүріп  жатыр.

- «Kazakhstan Global Invest­ment Roundtable» форумында Қазақстан экономикасы үшін 3,5 млрд доллардың келісіміне қол қо­йылды. Бұл келісім қандай бағыттарды қамтып  отыр?

- 2017 жылдың бірінші жартыжылдығында 10 млрд доллар инвестиция тартылды. Ал биыл міндетті түрде еселей түсетін боламыз. Бізде «бір терезе» қағидатымен айналысатын ірі «Kazakh Invest» инвестициялық компаниясы құрылды. Жаңа тетіктер пайда болып, жаңа заңнама қабылдадық. Атап айтқанда, біз  жаңа Салық кодексіне  сәйкес жұмыс жасаймыз. Жер қойнауы және жер қойнауын пайдалану туралы кодекс қабылданатын болады. Аталған кодексте тау-кен металлургия саласын барынша ырықтандыру жүргізіліп жатыр.­ Яғни, біз дәл осы салаға инвести­ция құйылуын күтеміз. Біз ағымдағы жылы инвестиция өсімі 8-ден 10 пайыз­ға­ дейін болады деп күтіп отырмыз. Келесі жылы да осы трендті сақтағымыз келеді.

Ал Астанада еліміздің инвестициялық мүмкіндіктерін таныстыру мақсатында ірі әлемдік компания өкілдерінің қатысуымен өткен «Kazakhstan Global Investment Roundtable» инвестициялық форумында біз сомасы 3,5 млрд АҚШ долларын құрайтын 12-13 келісімшарт­қа қол қойдық. Ол түрлі саланы, атап айтқанда тау-кен металлургия кешені, ауыл шаруашылығы, көлік және логистика, жекешелендіру, отын-энергетикалық кешен және басқа да салаларды қамтиды. Бұл форумға жүзден астам ірі трансұлттық компаниялар, америкалық, еуропалық және азиялық инвесторлар қатысты. Сондай-ақ агроөнер­кәсіп кешені бойынша 800 млн доллар­ға есептелген келісімшартқа қол қой­дық. Оған квазимемлекеттік және Қазақстанның ірі жеке компанияларының 500-ден астам, Түркия, ҚХР, Франция, Жапония, АҚШ, Үндістан, Ұлы­британия, РФ, Италия, БАӘ және т.б. елдердің өкілдері куә.

- Еліміздегі инвестициялық ахуалды жақсартып, инвесторларға қолайлы жағдай­  қалыптастыруда  қандай  кешенді жұмыстар   істелуде?

- Соңғы жылдары Қазақстандағы қолайлы инвестициялық қызметті жүзеге асыру үшін кешенді жұмыстар атқарылып келеді. Бұл ретте, қолайлы инвестициялық жағдай жасау бойынша елеулі нәтижелерге қол жеткізілді. 2017 жылдың маусым айында Қазақстан Экономикалық ынтымақтастық және даму ұйымының Халықаралық инвестициялар көпұлттық кәсіпорындар декларациясына қосылған 48-інші ел және ЭЫДҰ Инвестициялар комитетінің қауымдастығына мүше болды. Бұл Қазақстанға деген үлкен сенімнің белгісі және Қазақстанның инвести­циялық климаты жоғары халықаралық стандарттарға сай екенін көрсетеді. Сонымен қатар, «Kazakh Invest» ұлттық компаниясы құрылды. Оның негізгі міндеті – бастапқы келіссөздер саты­сынан бастап, жобаны түпкілікті іске асыруға дейін инвесторларды қолдау. Ол «бір терезе» қағидасы бойынша идеял­ардан бастап жүзеге асырылғанға дейін инвестициялық жобаларды қолдау­ бойынша қызмет көрсетулердің толық спектрін қамтамасыз етеді.

Мемлекет басшысының тапсырмасын орындау мақсатында министрлік дүниежүзілік банкпен бірлесіп Ұлттық инвестициялық стратегия әзірледі. Онда инвесторларды тарту және қайта инвес­тициялауды ынталандыруға айрық­ша көңіл бөлінеді. Негізгі серіктес елдермен халықаралық инвести­циялық ынтыма­қтастық жасау үшін заңнамалық база қалыптастырылды. Қазіргі таңда инвестициялық көтермелеу және өзара қорғау туралы 47 үкіметаралық келісімге қол қойылды. Олардың арасында АҚШ, Австрия, Ұлы­британия, Германия, Испания, Нидерланды, Франция секілді мемлекеттер де бар. Үстіміздегі жылы Біріккен Араб Әмірлігі және Сингапурмен екі келісім­ге қол қою жоспарланып отыр. Елі­мізде инвесторларды тарту және қолдау мақсатында басым салаларда инвес­тиция­лық ынта­лан­дыру пакеті мен префе­рен­циялар қолданылады. 2017 жылы инвести­циялық преференция ретінде 100-ден астам­ жобаға мемлекеттік қолдау­  көр­сетілгені – осының дәлелі.

- 2017 жылы тікелей шетелдік инвести­циялар көлемінің қаржысы қандай­   болды?­ Биылғы  жылы көзделген  меже  қандай?

- Жоғарыда 2005 жыл мен 2017 жылдың  9  айы  бойынша Қазақстанға кел­ген­ тікелей шетелдік инвестициялардың (бұдан әрі – ТШИ) жалпы ағыны 259,2 млрд. долларды құрайды деп айтып­  өттік. ТШИ ағынының ең жоғары­ өсімі 2016 жылдың сәйкес кезең­мен салыс­тырғанда кен өндіру өнер­кәсібі  2 есеге, сауда 1,6 есеге, көлік  37%-ға, өңдеу өнеркәсібі 30%-ға өскен. ТШИ-дің ең жоғары үлесі 7,9 млрд теңгемен кен өндіру өнеркәсібіне тиесілі. 2017 жылдың 9 айы бойынша елдік тұрғыда ТШИ-дің едәуір жоғары көлемі Нидерлан­ды (4,4 млрд. долл.), АҚШ (3,4 млрд. долл.), Швейцария (2,1 млрд. долл.), Бельгия (960,6 млн. долл.), Ресей­ (870,5 млн. долл.), Қытай  (750,8 млн. долл.), Франция   (595,3 млн. долл.), Ұлыбритания (418,8 млн. долл.) елдерінің үлесінде.

Ұлттық инвестициялық стратегия аясында болжам бойынша 2022 жылға дейін жалпы ТШИ ағыны 1,26 есе, тікелей инвестиция көлемінің ҰІӨ-дегі үлесі 19%-ға, тиімділікті арттыруға бағытта­лған ТШИ (өңдеу өнеркәсі­біндегі) 1,5 есе, шикізаттық емес секторының негізгі капиталына салынған ин­вестиц­иялар (мемлекеттік бюджетті қоспағанда) 1,46 есе, экономиканың шикізаттық емес секторының негізгі капиталына салынған сыртқы инвес­ти­циялар көлемі 1,5 есе өседі деп күтілуде.­

- Дүниежүзілік Банкпен бірлесіп 2018-2022 жылдарға арналған Ұлттық инвестициялық стратегиясы әзірленді. Мем­лекет үшін маңыздылығы жоғары құжаттың ел экономикасы үшін ықпалы туралы  айтып  өтсеңіз...

- Тәуелсіз Қазақстанның тарихында алғашқы Ұлттық инвестициялық стратегия бекітілді. Осы стратегия аясында инвестиция саласында 5 жылдық рефор­ма іске асырылатын болады. Негізгі мақсат – қолайлы инвестициялық климат қалыптастыру және тиім­ділікті арттыратын инвестиция тарту. Осылайша, Ұлттық инвестициялық стратегия аясында нақты салалық басым­дықтарды анықтап, осы бағыттағы қорларды шоғырландыру қажет. Бұл салаларды екі топқа бөлуге болады.

Біріншісі, азық-түлік өнеркәсібі, қайта өңдеу, мұнай, газ және пайдалы қазбалар (яғни, металлургия, химия және мұнай химиясы), машина жасау сияқты қолданыстағы әлеуетті салалар. Бұлар – алдағы қысқа мерзімді немесе орта мерзімді уақытта тиімділікті арттыруға бағыттылған және тікелей шетел­дік инвестицияны ілгерілетуге мүмкіндік  беретін салалар.

Екіншісі, ақпараттық коммуника­циялық технология, туризм және қаржы сияқты перспективалы салалар. Бұл ұзақ мерзімді, келешекте инвестор­ларды мүдделі ететін бағыттардың қата­рын­да. Осы салалар арқылы инвести­цияларды тарту үшін өзіміздің бәсекеге­ қабілеттілігімізді және үлкен әлеуетке ие екенімізді көрсете аламыз.

Инвестиция тарту үшін экономи­калық мүмкіндіктері ескеріле отырып, 36 ел анықталды. Оның ішінде біз үшін ең басым 11 ел бар. Олар – АҚШ, Ресей­, Ұлыбритания, Германия, Франция, Италия­, Қытай, Жапония, Оңтүстік Коре­я, Түркия және Біріккен Араб Әмірліктері. Әр елмен тиімді жұмыс істеу үшін ҚР Сыртқы істер министр­лігімен бірлесіп арнайы әдістеме мен нақты іс-қимыл  жоспары  әзірленетін  болады.

Алдағы уақытта Қазақстанның инвестици­ялық климатын жақсарту және тиімді операциялық шараларды іске асыру мен инвестиция тартудың жаңа тәсілдерін енгізу бағыттары бойынш­а  жұмыс  жүргізіледі.

- Елдегі арнайы экономикалық аймақта­рдың жұмыс iстеуi қай деңгейде? Мемлекет бөлген қаржы шеңберінде ашылып, алайда өнім өндірмей, нәтиже шығармай жабылып қалған жобалар турал­ы  айтсаңыз...

- Қазақстанда 2001-2017 жылдар аралығында 11 арнайы экономикалық аймақ құрылды. Бүгінгі күні «Сарыарқа», «Оңтүстік», «Қорғас – Шығыс қақпасы», «ИТП», ШЫҒО «Қорғас» аймақтары инфрақ­ұрылыммен толық қамтылды. Төртеуінің құрылысы 2020 жылға дейін аяқталады деп күтілуде. Сонымен қатар «Ақтау теңіз порты» мен «Астана-Технополи­с» АЭА инфрақұрылымы 2025 жылдың  еншісіне  қалдырылып  отыр.

Айта кетейік, арнайы экономикалық аймақтардың инфрақұрылым құрылысына бюджеттен және ұлттық қор қаражатынан 283 млрд теңге бөлінді. Қажет қаржы 461,2 млрд теңгені құрайды. Тұтастай алғанда, АЭА-ның алаңдарында 157 жоба жүзеге асып, 81-і іске қосыл­ған. Арнайы аймақтың жұмыс істеген барлық кезеңінде 690 млрд теңгенің инвестициясы жүзеге асырылды. Салық түсімдерінің жалпы көлемі 112 млрд теңгені құрады. 11 мыңнан астам жұмыс орны ашылды.

Жалпы, Индустрияландыру картасы аясында іске қосылған жобалардың ба­сы­м бөлігі өз қаражаттары есебінен жүзеге асырылды. Мемлекет тарапынан әртүрлі – жеке ақша, Еуразиялық даму банкі және халықаралық даму институттары арқылы несиелендіру. Мысалы, Индустрияландыру картасы аясында тоқтап тұрған немесе жүктемесі төмен 72 жобаның ішіндегі жұмысын жалғастыруға мүмкіндігі барларын мемлекет тарапын­ан қолдауда «Бизнестің жол картасы – 2020» бағдарламасы арқылы субсидиялар бөлу, инфрақұрылым тарту­ сияқты көмек түрлері көрсетілді. Қазіргі таңда ҚР Инвестициялар және даму министр­лігі әкімдіктермен, мүд­делі мемлекеттік органдармен сол жобала­р­ды қайта іске қосу жұмыстарын жүргізуде.

- Қазақстан бүгінде Экономикалық Ынтымақтастық және Даму Ұйымының Инвестициялар комитетіне мүше мем­лекеттер  қатарында. Бұл еліміздің инвестициялық ахуалының халықаралық стандар­ттар мен аталған ұйымға мүше елдерді­ң деңгейіне сәйкес екенін көрсетеді. Алдағы уақытта химия, фармацевтика  және  медицина  өнеркәсібі  өндірісіне өзгеше сипат, жаңа серпін беруге мүмкіндігіміз  жеткілікті  ме?

- Қазақстанда 90-жылдардың ортасынан  бастап  фармацевтикалық  нарық дамып келеді. Сонымен бірге, отандық фармацевтикалық өндірісінің қарқындылығына қарамастан, импорттық құрамдас бөлігі басым болып келеді. 2010 жылдан бастап ҚР негізгі фар­мацевтикалық өнімдер өндірісінде  47 млрд теңгеге дейін өсім байқалады. Тұтынудың ішкі нарығы 900,8 млн АҚШ долларын  құрайды, оның ішінде отандық өндіріске  4, импортқа – 86 па­йызы  тиесілі.

Мемлекеттік қолдау аясында өңделген отандық тауарларды, жұмыстарды, қызметтерді ішкі нарықтарға шығару бойынша индустриалды-инновациялық қызмет субъектілері шығындарының бір бөлігін өтеу қарастырылған. 2017 жылы 105 индустриялық-инновациялық қызмет субъектілерінің шығындары өтелді. Мемлекеттік қолдау аясында еңбек өнімділігін арттыруға бағытталған индустриалды-инновация­лық  қызмет  субъектілерінің  2018 жылы да  шығындары  өтеледі.

Экономикалық Ынтымақтастық және Даму Ұйымының Инвестициялар комитетіне мүше мемлекеттер қатарындағы еліміздің химия, фармацевтика және медицина өнеркәсібі саласын дамыт­уға  мүмкіндігі  мол.

- Мемлекет басшысының  қолдауымен қабылданған қазақ тілінің латын график­асына негізделген әліпбиі ел экономикасы мен  шетелдік инвесторларды тар­туда  қолайлы  деп  есептейсіз  бе?

- Латын графикасына көшу Қазақстанның халықаралық қатынастарын жақсартуға мүмкіндік береді. Әлемдік ғылыми және технологиялық процестерге қосылуы үшін тың серпін әкеледі. Инвес­торлардың Қазақстан террито­риясында жүруін жеңілдетеді. Мысалы,­ барлық көшелердің атаулары, көрсет­кіштері, белгілері латын әріптерімен жазылса, инвесторға да оңай  болады.­

- Мемлекет басшысының «Төртін­ші  өнеркәсіптік революция жағдайындағы дамудың жаңа мүмкіндіктері» тақы­рыбындағы Қазақстан халқына Жолдауының «Индустрияландыру жаңа технологияларды енгізудің көш­басшысына айналуы тиіс» деп атала­тын бірінші бөлігінде «2018 жылы «цифрлық дәуір» өнеркәсібін қалып­тастыруға арналған индустриялан­дырудың үшінші бесжылдығын әзір­леуге кірісу керек» деген болатын. Осы бағытқа арналған жоспарлар жүйесімен таныстырып өтсеңіз... Жалпы, Жолдаудан  не  түйдіңіз?

- Мемлекет басшысы биылғы Жолдауында сандық экономикаға ерекше көңіл бөлді. Мұнда негізгі басым­дық өнеркәсіп саласында. Айта кетейік, бұл бағытқа өту алдында цифрландырудың экономикалық тиімділік түсінігінің жеткіліксіздігі, отандық технологиялар мен құзырлықтардың дамуының төмендігі, білікті кадрлардың жетіспеуі, қаржы ресурстарының шектеулілігі, инфрақұрылымдық шектеулер секілді бес кедергі тұр. «Цифрлы Қазақстан» бағдарламасы шеңберінде мынадай шаралар  қарастырылған:

Бірінші, «Индустрия 4.0» моделді фабрикасын құру. Онда инновациялық технологияларды енгізу мақсатында цифрландырудың технология­лық аудитін жүргізу және жоспар­ларын әзірлеу үшін әртүрлі өңдеу саласы­ның 7 кәсіпорны іріктеліп алынатын  болады;

Екінші, «Индустрия 4.0» бойынша  ұлттық құзырлы орталығын құру. Мақсат – цифрландыру бойынша ақпараттарды кеңінен таныстыру, іске асыру және консультациялық қолдау;

Үшінші, «Индустрия 4.0» инновациялық өзара іс-қимылды жүзеге асыру. Өндіруші компаниядағы жаңа технологияны енгізу міндетін қою және отандық әзірлеушілерді ынтымақтастыққа  тарту;

Төртінші, өнеркәсіптік автоматтандыру және цифрландыру инс­титутын құру. Қолданбалы зерт­теулер мен әзірлемелер, отандық жоғары­ оқу орындарымен, ғылыми зерттеу институттарымен бірлесіп бизнестің технологиялық мәселелерін шешу, сонымен қатар техно­ло­гияларды трансферттеу  мен  ұлт­тық кадрларды­ жетілдіруге  ықпал  ету.

Бұлардан бөлек, қазіргі уақытта тау-кен өндіру өнеркәсібінің 6 кә­сіпорнында барлығы 14 жоба іске асырылуда.

- Ашығын айтыңызшы, елдің индус­т­рия-инновация саласына сырттан тартылған инвестицияның қаупі бар ма?

- Үкімет Қазақстанның индус­триалды-инновациялық  дамытудың 2015-2019 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасын бекітті. Оның негізгі мақсаты – өңдеу өнеркәсі­бі­нің бәсекеге қабілеттілігін арттыру.

ИИДМБ аясында өңдеу өнеркәсі­бінің 14 басым салаларын (қара метал­лургия, түсті металлургия, мұнай өңдеу, мұнай-газ химиясы, тамақ өнімдері өндірісі, агрохимия, өнеркәсіпке арнал­ған  химикаттар өндірісі, автомобиль жасау, электротехникалық машина жасау, ауылшаруашылық машина жасау, теміржол машина жасау, тау-кен машина жасау, мұнай-газ машиналарын жасау, құрылыс материалдарын  өндіру) ынталандыру­  қарастырылған.

Мемлекеттік қолдау шараларын ұсынар алдында, жобаларды ірік­те­генде өңделген тауарларды экспорттап, еңбек өнімділігін арттыру, нарықты кеңейту басты критерийлер болып табылады. Аталмыш мемлекеттік бағдарламаны іске асырудың негізгі құралы – индустрияландыру картасы. 2017 жылы жалпы сомасы 1,5 трлн теңге болатын 120 жоба іске қосылып, шамамен 10 мың жұмыс орны ашылды. Олардың басым көпшілігі – отандық инвесторлар.

- Уақыт бөлгеніңіз үшін алғыс айтамыз!­

Сұхбаттасқан

Нұрбике  ҚҰДАЙБЕРГЕН

 

Пікір қалдыру


Қорғаныш коды
Жаңарту

Күнтізбе

< Ақпан 2018 >
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28        

Сауалнама

Аса мәртебелі шенеуніктердің қылмысқа шатылып жатқандығы нені аңғартады?
 

Ауа райы

Валюта бағамы

Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі валюталардың ресми бағамдары