Өзекті мәселелер

  • 14.06.18

    Заман  талаптарына  сәйкес  жол­дауда  көрсетілген  барлық  міндеттер­, әлеуметтік  және экономика сала­лары біздің қоғам алдында бірінші кезект­е  тұрады.

    Президенттің Қазақстан халқына бағыттаған «Төртінші өнеркәсіптік революция жағдайындағы дамудың жаңа мүмкіндіктері» Жолдауында көрсетілген 10 негізгі басымдықтың іске асуы экономиканың барлық салалары­ның  жоғары өсу қарқынын қамтама...

    Толығырақ...
  • 14.06.18

    Әдетте, қырандар  көкте – патша, жерде – мейман. Қалықтау үшін биіктік керек. Құлдилау екпінінен күш алады. Жазыққа емес, құзар шыңға қонақтайды. Халықшыл тұлғалар табиғаты да сондай­. Олар Алашын аспан­ға, асқар тауға балайды. Сұңқарға самғау жарасқан дейтініміз  де  сондықтан.

    Сол өршіл рух Аралдың айбозым азаматы Тоғыс Жұмашевтың ақ дидарын аңсатқанда, құс көңіл сағыныш қанатымен жүз...

    Толығырақ...
  • 14.06.18

    Елімізде тек дәрінің ғана көмегімен өмір сүріп жүрген азаматтар аз емес. Мемлекет тарапынан оларға қандай жәрдем беріліп жатыр? Көрер жары­ғы әуелі Аллаға, кейін сол дәрілік препаратқа байланысты болып­ отырған науқасқа қарасатын кім?

    ...
    Толығырақ...
  • 14.06.18

    Қызылорда  қалалық

    №6  емхананың  инфекционист дәрігері  Жамила  УМЫШЕВА:

    - Қазір жұртшылық арасында менингит туралы ақпарат кеңінен тараған. Аурудың алдын алудың медициналық бетперде тағудан басқа тағы қандай жолдары  бар?

    - Сақтану үшін екпе ектіру қажет. Оның құны д...

    Толығырақ...
  • 14.06.18

    Мағжан  ЕРАЛИЕВ,

    “Абзал және К”  ТС  директоры:

    Газеттегі биыл ғана ашылып, бесінші мәрте жарыққа  шығып отырған ер-азаматтарға арналған “Мырза” б...

    Толығырақ...
МОМЫН ҚАЛАНЫҢ МҰҢЫ
12.04.2018 14:18

Зерде биігінен қарағанда, заманнан асқан сарапшы жоқ. Уақыт айнасы ештеңе­ні бүркемелемейді. Адам өмірін қадірлеуде қаланың да, жолдың да үлкен-кішісі жоқ. Басқа жаққа көз сүзбей, Аралға ғана аялдайықшы. Бұрын теңізді қала атансақ, қазір көлікті қалаға айналдық. Hе өзгерді?!

Жаңа  проблема  жалаулатып  шыға келді. Жол  апаты  жиіледі. Жүргізу­ші­лер тарапынан кінәрат басым. Алыс-жақын шетелден әкелінген мінілген көліктер қатары есепсіз. Аралдың­  тар қолтық көшелері жаяуды жол шетіне қақпайлай бастады. Осылайша жүргінші қауіпсіздігі барынша­  өткірленді.

Мәселенің мәнісіне үңілейік. Негізгі  қиылыстардағы бағдаршам талабы­на жаяулар түсіністікпен икемдел­ді. Керісінше  көліктілер  баса-көктеп лыпылдауын тоқтатар емес. Ондайда жүргіншілердің ауыз екі кейістігін елеп жатқан жүргізушіні байқамаған  да  шығарсыз.

Тығырықтан шығар мүмкіндік қайда?!  Біздіңше,  жүргінші  жолағына­  басымдық  берілгені  орынды. Аралдың жаңа ауыл бетінде көшелер кең. Соған­ қарамастан орталық көшедегі көлік жылдамдығы тым жоғары. Мұнда  жүргінші жолағы  сирек.

Қаланың ежелгі бөлігінде кең көше санаулы. Салтан­атты келім-кетімнің өзінде Бақтыбай батыр кө­шесін қаншама сылап-сипағанда, қала ажарын ашатын­ жұқалтаң жаяулар жолағы ғана! Тротуарымыз жарнамалық сипаттағы кесінділер сияқты. Оң-солымыздағы жүргінші жолы үнемі тегістеуді тілейді. Ал құлама көшелердегі жол қауіпсіздігі сөз етуге тұрмайды!

Аралдың қала статусына сәйкестігіне сызат түсіретін мұндай келеңсіздіктен қашан арыламыз?! Момын­ қаланың сәулетті келешегіне кім сендіреді? Үкіметтік бағдарламалар аясындағы жаңа қоныстың көбеюі төмендегілер тапқан тапқырлық нәтижесі емес. Қала  сәулеті  мен   мәдениетін  көзден таса етпеуге­ тиіс  жергілікті  билік  көше жолында  жиі көрінсе құба-құп. Мекен мәнері, әлбетте, ғимараттан ғана ізделмейді. Панно, билборд, жалаушалар амандық­  кепілі  емес!

Жә, бүгінгі берешегімізге оралайық. Жүгенсіз кеткен жүргізушілерді дауыс көтермей-ақ сабасына түсіретін тиімді тетік – жүргінші жолағын жиілету мен айқын бояумен бедерлеуде. Қазіргісі тақтадағы жазуды­ ұқыпсыз сүрткен оқушы әрекетіндей әсер қалдырады. Арзан тауардың күн көзінде бірден оңып кететіні сияқты жұқа жалатым екі-үш аптада бозамықтанып сала береді. Дөңгелек пен аяқкиім ізіне шыдамаған ақ  жолақтан  не  қайран?!

Жол қозғалысы ережелерін бұзу әрекетіне байланысты жергілікті бюджетке бірталай аударым қосылатыны белгілі. Жол күтіміне қатысты онсыз да мөлшерлі қаржы бөлінетін шығар. Бір жағынан қауіпсіздік, екінші жағынан қала келбетін ойлағанда, Аралдың ішкі жолдарындағы қауіпсіздікті реттеуге жедел бетбұрыс жасау қажеттігі мен мұндалайды.

Ұсыныс кімнен, орындау қайдан?! Жол полициясы, қала басшылығы, осы мәселеден шет қалмайтын жолаушы көлігі мен автомобиль жолдары, кәсіпкерлік бөлімдері бір жеңнен қол шығаратындай ұмтылыс байқатар деп дәмеленеміз. Анау Батыс Қытай-Батыс Еуропа автожолына шықсаңыз, лезде еңсең көтеріліп сала бермей ме?! Жол ережелеріне сүйсіне ығыланатынымыз жолдың кеңдігімен бірге аңдағайлаған ақ жолақ­тардың әдемі үйлесімінен емес пе?! Сол сәйкес­тік Аралға да жұғысты болса кәнеки!

Обалына не керек, кейінгі жылдары қаламызда көшені асфальттау үрдіс алды. Медальдың екі жағы бар дегенмен, жүргінші үлесіндегі жол жиегіне үнемі назар аударылмайды. Аяқ ізіне әзер бағынатын түйетай­ды, кедір-бұдыр сүреңсіз сүрлеуге асфальт жалат­у бұйырмай-ақ келеді. Жылдамдық десе делебесі­ қозатын желөкпе жүргізушілер бұл тұстағы жаяуды шаң қаптырғанына мәз.

Бұдан кейін тротуар дәмету тек кекесін шақырады­. Демек, жол мен тұрғын үй аралығындағы жер телімін шарбақ алды көзқарасымен емес, жүргінші құқығы тұрғысынан бағалағанымыз абзал. Осынау аса жаңа­шыл­дық тілемейтін зәру мәселеге аудан, қала басшы­лы­ғының ерекше жанашырлықпен қозғау салғанын қалаймыз. Аралдың арын арлап, мұңын мұңдау теңізге­ ғана қатысты емес. Күнделікті ділгер қажеттілікті бұқара көзімен жүрек төріне шығаруда!

Тағы да қала ішіне оралайық. Көлік қозғалысы жыл санап жоталанып барады. Ептестірген айналма жолдар­  бұраңдады. Жүргінші жолағының айқындығы дәл осы арада өте-мөте маңызды. Айналма жолдың қиылыстарындағы, созылыңқы тұстағы ескерту жо­лақтарына  айрықша  мән  берілуі  тиіс.

Жүргіншіге қатер төнбеуі үшін жаяулар жолағының тым алшақ болмағаны абзал. Жедел жәрдем, по­лиц­ия, төтенше жағдай көліктерінен басқаның асығыстығына кеңшілік жасалмауы керек. Жол жиегінің қыста тайғақ, көктемде балшық, жазда борпылдаққа айналатынын тағы да тіл ұшынан ысыра алмаймыз. Ал сырттан келетін көліктер мұндай бейқамдық салдарынан қаралай жүрісінен жаңылуы әбден мүмкін.

Жаздың аптабы, күздің жаңбыры, қыстың оппа қары, көктемнің лайсаңы асфальт бетіндегі жұқалтаң жолақты тым сүмірейтіп жібереді. Көлік ағыны, жүргінші табанына шыдас беретіндей ақ жолақты қашан көреміз?! Қазіргі жаяулар жолағы ұқыпсыз оқушының ұшталмаған қаламмен сурет салғанындай өте солыңқы.

Шіркін, жүргінші жолағы күндіз көз қарықтырып, қараңғылықта айсыз түнгі құс жолындай ағараңдап жатса ғой?! Жалпы, жол қауіпсіздігіне байланысты бүкіл жол белгілері жарықта да, қараңғылықта да ел амандығына қорған болатындай сақшылық міндетін жарнамалап тұрса екен. Жаяулар назын үлкенді-кішілі билік құрылымы ескерусіз қалдырмайтын шығар. Баяғы­дан қабағы қатулы Аралды момын қала кейіпін­де қалдырмай, ақылды қалалар деңгейіне жеткізу – жергілікті жаңа буын басшыларға үлкен сын.

Жаңабай  Кемал,

Арал  қаласы

 

Пікір қалдыру


Қорғаныш коды
Жаңарту

Күнтізбе

< Сәуір 2018 >
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30            

Сауалнама

Аса мәртебелі шенеуніктердің қылмысқа шатылып жатқандығы нені аңғартады?
 

Ауа райы

Валюта бағамы

Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі валюталардың ресми бағамдары