Өзекті мәселелер

  • 18.10.18

    Бұл өлке – өрелі өркениеттер тоғысы­нда тарихын тереңнен тартқан мекен.­ Талай қаһарман хандар мен білекті батырлар, суырыпсалма ақындар шыққан жер. «Жүз жырау» дүниеге келген осы Қармақшы елі әр қазақ үшін қастерлі, қасиетті. Аудан толығымен Тұран ойпатыны...

    Толығырақ...
  • 18.10.18

    Сыр  өңірінде  өзінің  тарихымен, экономикасымен, даңқты тұлғаларымен дараланған бір аудан болса, ол – киелі Шиелі өңірі. Жер көлемі 3426915 га  құрайтын  аудан – ежелгі  Сырдария  өзенінің  орта  ағысынан­ орын тепкен мекен, талай тарихи оқиғаның к...

    Толығырақ...
  • 18.10.18

    «Алдағы  бес  жыл  ішінде білім, ғылым, денсаулық сақтау­  салаларына  барлық көздерден  жұмсалатын қа­ра­жат­ты  ішкі  жалпы өнімнің  10  пайызына дейін жеткізу  қажет».

     

    ЖАЛАҚЫ  КӨБЕЙЕ   БАСТАДЫ

    Мұндай пәрменді ел Президенті өз Жолдауында атап көр­сеткен болатын. Бұл сала мамандары үшін жақсы м...

    Толығырақ...
  • 18.10.18

    Лақ бірде жайылымда жүріп ұйықтап қалды. Оянған соң қараcа, көзіне ешнәрсе­ шалынбады. Далада жалғыз қалыпты. Отардың соңынан қуып, жүгіре жөнелді. Жүгіріп келе жатып қасқырға кезікті.

    – Ей, мұнда неғып жүрсің? - деді қасқыр­  көзі  оттай  жанып.

    – Қуаласпақ ойнап, - деді лақ тез ес жиып.

    – Кіммен?

    – Ағаммен. Сөйтті де, артына бұрылып:

    ...
    Толығырақ...
  • 18.10.18

    Қорқыт атаға қатысты әртүрлі деректерде­гі көптеген шығармалар мен ғылыми еңбектердің жарық көргенін білеміз. Арасында мәліметтері бойынша қарама-қайшылықты, өзара үйлеспейтіндері де аз емес. Ғылым үшін олардың­  дұрысы мақұлданып, бұрыстары терістеліп, тек ақиқат шындықтың айқындалғаны ләзім. Әсіресе, абыз атаның­ ғұмыр кешкен дәуірі, өскен ортас­ы жайлы тұшымды пікір, дәлелді тұжырым жоқ. Сон...

    Толығырақ...
БАТЫСТЫҚ МЕНТАЛИТЕТ «МЕНМЕНДІККЕ» ҰРЫНДЫРЫП ТҰР
10.05.2018 11:35

Біздің ата-әкелеріміздің тұсында жүргізілген коммунистік идеоло­гиядан қазақтың ұлттық құндылықтарын жоюға тырысқанын бай­қаймыз. Бәлкім, олай емес дейтіндер де табылып қалар. Олай дейтініміз, еліміздегі тым орыстанып кеткен солтүстік облыстарда батыс елдерінің гендерлік саясатына деген құрмет оңтүстік облыстарға қарағанда анағұрлы­м жоғары.

Мәселен, қазаққа тән дәстүр-жоралғыны ысырып қойғанны­ң өзінде, бала басын шектеп, менталитет пен көзқарастың жат жұртқа икемделіп тұратыны қынжылтады. Бұл халықтың өсімін шектейтін факторға айналып барады. Осыдан келіп, бір-екі бала туса болды, оны өсіп-жетілдіру де оңай емес деген әңгіменің төркіні басталады­.  Яғни, батыс  елдеріндегі отбасы құндылықтарының кері әсері Қазақстанға  да  тиіп  отыр.

Бұл үрдіс Ресеймен шекараласқан солтүстік және шығыс облыстарда қатты байқалады. Шындығында гендерлік саясаттың ұлттық және жыныстық ерекшелі­кке қарай түзілген қағидаттары – көп дау тудыратын проблема. Гендерлік сая­сатты әркім әртүрлі қабылдауда. Ал гендерлік теңдіктің оңтүстік облыстардағы отбасылық дәстүрі бұзылмаған халыққа әсері сәл де болса төмен. Себебі, қазақ хал­қында онсыз да әйелдің орны өте жоғары құрметпен теңестірілген. Ал халықтың санын көбейтуге қандай өңірлер бейім және қандай себептер ықпал етіп отыр?

Біріншіден, климаты қоңыржай не  ыстық белдеулік өңір­лер­де өсім жоғары. Халықтардың тұр­мысына керекті киім-кешек шығыны да төмен, ішіп-жемді өндіру мүмкіндігі жоғары. Бір сөзбен айтқан­да, өмір  сүруге  қолайлы.

Екіншіден, діни көзқарас әсер етуші басты факторлардың алдыңғы легінде. Мысалы, Ис­лам­ дінінде Мұхаммед пайғамбардың «Мен Алланың алдында үмбетімнің көптігімен мақтанамын! Үйленіңдер, көбейіңдер!» деген хадисі де зор рөл атқарды.

Үшіншіден, тарихи ұлттық сана. Түркі текті халықтарда берік отбасылық құндылықтар сабақтастығы тарихи жалғасып келеді. Яғни сапалы ұрпақ қалдыру көзқарасын атап айтуға болад­ы. Сонымен бірге «көп бол­ған сайын, өзара көмек те көп, жағдайдың да жақсы» бо­латыны онсыз да белгілі.

Төртіншіден, халықаралық гендерлік саясат та қатты ықпал етті. Бұл, әсіресе батыс елдеріндегі ер мен әйел арасындағы тарих­и қатынасты өзгертті. Соны­мен әйел теңдігінің көте­рілуі – онсыз да өмір сүру өресі көтерілген  елдердегі  әйелдердің психологиясын  қалыптастырып,  ұрпақ қалдыру және өмір­дің мәні туралы танымын түбегейлі бұрды. Міне, бұл ұрпақ қалдырып қиналғысы келмейтін немесе жеңіл тұрмысқа құныққан қоғамдық орта қалыптас­тырғаны  белгілі.

Бесінші, неке құндылығы. Мысалы, қазақта тарихи салт-дәстүрге сай ажырасулар мүлде болмайтын. Тіпті, жесірлердің өзін әмеңгерлік жолмен алу ар­қылы әлеуметтік және тұрмыстық мәселені шешетін. Кеңес Одағы ке­зінде де ажырасулар қабылданбайтын. Ал батыстық өмір  сүру құндылығы енгеннен кейін неке куә­лігін ажырасу туралы құжат­қа айырбастау қалыпты жағдайға айналды. Сонымен бала сүю азайды. Десек те Ислам діні құндылы­ғы мен түр­кілік отбасы құн­ды­лығын берік ұстанған халық­тарға  әлі  айтарлықтай әсер  ете  қойған  жоқ.

Алтыншы, өркениетке ілесу қағидасымен ауылдан қалаға топтасу. Бұл да – әлеуметтік жағдай­  мен  өмір сүру ортасының  өсуіне  байланысты  туудың төмендеуіне әкеп соғатын маңыз­ды фактор. Қалаға шо­ғырлану қаншалық көп болса, табиғи өсім де соншалық төмен болып  отыр.

Сонымен бірге жыныстық азшы­лық ретінде қорғалатын «қызтекелер» сынды топтар да халық санының өсуіне кері әсер етеді. Бұл ислам дінін ұстанатын халықтар мен шығыс елдерінің басым­ бөлігінде шектелетінін ескерг­ен жөн. Ал бұл қылық қазақ халқына тән емес болса да, қатары­ көбейіп келе жатқанын мойын­дамасқа амал жоқ.

Айзия  НҰРТАС

 

Пікір қалдыру


Қорғаныш коды
Жаңарту

Күнтізбе

< Мамыр 2018 >
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Сауалнама

Аса мәртебелі шенеуніктердің қылмысқа шатылып жатқандығы нені аңғартады?
 

Ауа райы

Валюта бағамы

Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі валюталардың ресми бағамдары