Өзекті мәселелер

  • 09.08.18

    Ел іші ешқашан даусыз болмаған. Бұрында да ренжісіп, жер, жесір дауы үшін бір-бірімен араздасқан адамдар өмір сүрген. Әсіресе, жайылымдық жер үшін таласып, бірінің малын екіншісі қуып шыққан сәттер әдебиеттерден белгілі. Алайда ол кезде қазіргідей сот билігі болмаса да, ата-бабаларымыз шыңыраулы түрмесіз-ақ сол дауды бейбіт жолмен шешіп, екі тарапты бір ауыз сөзбен татуластыра білг...

    Толығырақ...
  • 09.08.18

    Біздің «Алдымен экономика, cодан  соң  саясат» деген­ айқын  формуламен ілгерілеп келе жатқанымызды мемлекет басшысы ай­қындап берген. Саяси реформалардың әрбір кезеңі эко­номика дамуы­ның  шекті  деңгейімен ұштасады. Сондықтан да біз саяси ырықтандыру жолын дәйекті ұстанудамыз. Осылайша халықтың рухани қазынасын жаңғыртып, оны бәсекеге қабілетті етуге қол жеткіземіз. Ал білі­мі мен білігі сай ...

    Толығырақ...
  • 09.08.18

    Бас шаһардың әр бұры­лысында жер қазылып жат­қандығын байқаған шығарсыз. Шыны керек, облыс ортал­ығында жыл сайын осындай шаруалар шығады да тұрады. Бұған наразы тұр­ғындар жергілікті билікті сынап­ әлек. Бұл мәселенің мәнісі былай екен. Оны қала әкімі Нұрлыбек Нәлібаевпен бірге бірқатар құрылыс нысандарын  аралау  барысында біліп  қайттық.

    ...
    Толығырақ...
  • 09.08.18

    Өткен жұмада республикалық Қоғамдық кеңес төрағасы, ҚР Парламенті Сенатының депутаты Бақытжан Жұмағұлов пен «Нұр Отан» партиясының хатшысы Фархад Қуанғанов бас­таған делегация Сыр өңіріне жұмыс сапары­мен келді. Олар бірқатар ны­сан­дарды аралап, мемлекет басшысының 5 әлеуметтік бастамасының жүзеге асыры­лу  барысымен  танысты.

    ...
    Толығырақ...
  • 09.08.18

    Н.НӘЛІБАЕВ,  қала  әкімі:

    Қала әкімдігінің мәжіліс залында өткен кезекті жиында екі мәселе қаралды. Әуел­гісі Қызылорда қаласының жылу маусымына дайындығы туралы болса, екіншісі кент және ауылдық округтердегі 4-деңгейлі бюджеттің орындалу  барысына  арналды. Қала әкімі Н.Нәлібаев аппарат мәжілісіне арқау болған тақырыптарды айт...

    Толығырақ...
Күліп келген ҚАРЫЗ жылатып жүрмесін
17.05.2018 12:44

Қарыз түнде – қайғы, күндіз – қорлық. Қазір жұрт заманауи мақалға айналдырып алған тағы бір тәмсіл бар: Досыңды да, ақшаңды да жоғалтқың келсе, қарыз бер. Осыдан-ақ қоғамдағы, адамдар арасындағы қарыздың құны қаншалықты екенін бағамдай беріңіз. Бастапқыда басымызға іс түсіп, қиыншылыққа кезіккенде жұрттан қарыз сұрай бастаймыз. Сосын рақымшылық жасағанға рақмет айтамыз да, қарыздың көмегімен ойдағы істі орындап аламыз. Бұл бір көңіл жайланып, жан дүниеміз рақатқа бөленетін кез делік. Аз ғана уақыт. Тіпті бір мезет болуы да мүмкін. Мұнан кейін ше? Қарызды қайтаруға қауқарымыз жетсе, жақсы. Ал жетпесе, төлем мезгілі жақындаған сайын әзірейілдің келер күнін білетіндей тыпырши түсеміз. Таппасақ, тап бір жардан жығылардай баз кешеміз. Осылайша күліп келген қарыз қайтқанда  «жылайды».

Енді қарыз алу деңгейін жо­ғары көтеріп көрейік. Мәселен, мемлекеттер арасында. Жуырда «Қазақ елінің сыртқы қарызы 2018  жылдың  наурыз  айында 14,8 триллион теңгеге жетті» деп хабарлады Абай.kz. 14,8 триллион теңге. Миллиондар мен мил­лиард­тардан асып, тіліміз күрмелетін, жайшылықта сөз ете қоймайтын триллион теңгені тілге тиек етіп отырмыз. Осындай мол қаржыны қазақ қашан болмасын төлеуі тиіс. Өйткені, ол қаражат елдің мүддесі үшін жұмсалды. Экономист мамандар әлемде да­мыға­н мемлекеттердің өзі қа­рыз алатынын айтып жүр. Тіпті сырт­қы қарызы көп елдердің кө­шін бастайды екен олар. Демек, сырт­қы қарыз елдің бай немесе кедей екендігін білдірмейді. Бұл – сала мамандарының түсіндірмесі. Осы орайда Қазақстанның сыртқы қарызы ел экономикасына әсер етпей ме деген күдік һәм қауіп туары сөзсіз. Еліміздің экономикасы мұнай-газ саласына мұқ­таж. Мұнай арзандаса, ертеңіміз не болмақ? Ресми деректерге сүйенсек, Қазақстанның қарызы 20,9 пайызға өскен. Тарқатайық.

Елдің мемлекеттік қарызының жиынтығы: мемлекеттік қарыз – 14,3 триллион теңге (бір жылда 20,1 пайызға артқан), кепілден­дірілген  мемлекеттік қарыз – 428,5 миллиард теңге (59,4 пайыз­ға  өскен) және мемлекет кепіл­дігімен алынған қарыз – 37,8 миллиард  теңге.

Сонымен қатар, мемлекеттік қарыздың өсуіне негізгі себеп – ҚР үкіметінің ішкі қарызы (салыс­тыр­малы  үлесі – 39,5 пайыз). Бір жылда ол  30,9 пайызға өскен – 4,4-тен 5,7 триллион теңгеге дейін. Ал сыртқ­ы қарыз айтарлықтай өзгермеген – 0,1 пайыз немесе 5 мил­лиард теңге. Соңғы бес жылда мемлекеттік  қарыз 3,7 есе (10,8 триллион теңге) артқан – 4-тен 14,8 триллион  теңгеге  дейін.

Қарызға қызмет көрсетуге 2018  жылдың  алғашқы  тоқсанын­да 156,7 миллиард теңге  бөлінді, бұл былтырғы көрсеткішпен са­лыстырғанда  21  пайызға артық (129,5  миллиард  теңге  болған).

Сонымен  қатар, мемлекеттік бюджеттің  жалпы  шығыны – 2,4 триллион теңге (бір жылда 13,5 пайызға артқан). Қарызға қызмет көрсету шығыны – 6,5 па­йыз (былтыр 6,1 пайыз болатын).

Соңғы бес жылда мемлекеттік қарызға қызмет көрсету 3,5 есе (328,4 миллиард теңге) артқан, 130,5-тен 458,9 миллиард теңгеге дейін.

«Қарызды мен алған жоқпын, төлеуге де негіз жоқ» деп өзімшіл­дікке салынбаңыз. Қазақстан – ортақ үйіміз. Демек, ортақ үйдің мәселесі де ортақ. Тек Үкіметтің ғана емес, барлық қазақстандықтардың мойнындағы қарыз. 2018 жылдың 1 қаңтарынан мем­лекеттік борыш 13,5 трлн теңгені (40,6 млрд АҚШ доллары) немесе жалпы ішкі өнімнің 26 пайызын құраған. Екі айдан кейін ол сома 14,8 триллион теңгеге жетіп жығыл­ған. Мұнан берешегіміз күн санап өспесе, кеміп жатпағанын бағамдаған боларсыз? Ел дамуы, мемлекет құлпыруы жолында жұмсадық дейміз. Десек те кезінде күліп алған қарызымыз қайтарда жылатпаса болды...

ТОЛҚЫН

 

Пікір қалдыру


Қорғаныш коды
Жаңарту

Күнтізбе

< Мамыр 2018 >
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

Сауалнама

Аса мәртебелі шенеуніктердің қылмысқа шатылып жатқандығы нені аңғартады?
 

Ауа райы

Валюта бағамы

Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі валюталардың ресми бағамдары