Өзекті мәселелер

  • 18.10.18

    Диас  БАХРАДДИН,

    байдарка және каноэде есуден Жасөспірімдер олимпиада ойындарының чемпионы:


    Толығырақ...

  • 18.10.18

    Бұл өлке – өрелі өркениеттер тоғысы­нда тарихын тереңнен тартқан мекен.­ Талай қаһарман хандар мен білекті батырлар, суырыпсалма ақындар шыққан жер. «Жүз жырау» дүниеге келген осы Қармақшы елі әр қазақ үшін қастерлі, қасиетті. Аудан толығымен Тұран ойпатыны...

    Толығырақ...
  • 18.10.18

    Сыр  өңірінде  өзінің  тарихымен, экономикасымен, даңқты тұлғаларымен дараланған бір аудан болса, ол – киелі Шиелі өңірі. Жер көлемі 3426915 га  құрайтын  аудан – ежелгі  Сырдария  өзенінің  орта  ағысынан­ орын тепкен мекен, талай тарихи оқиғаның к...

    Толығырақ...
  • 18.10.18

    «Алдағы  бес  жыл  ішінде білім, ғылым, денсаулық сақтау­  салаларына  барлық көздерден  жұмсалатын қа­ра­жат­ты  ішкі  жалпы өнімнің  10  пайызына дейін жеткізу  қажет».

     

    ЖАЛАҚЫ  КӨБЕЙЕ   БАСТАДЫ

    Мұндай пәрменді ел Президенті өз Жолдауында атап көр­сеткен болатын. Бұл сала мамандары үшін жақсы м...

    Толығырақ...
  • 18.10.18

    Лақ бірде жайылымда жүріп ұйықтап қалды. Оянған соң қараcа, көзіне ешнәрсе­ шалынбады. Далада жалғыз қалыпты. Отардың соңынан қуып, жүгіре жөнелді. Жүгіріп келе жатып қасқырға кезікті.

    – Ей, мұнда неғып жүрсің? - деді қасқыр­  көзі  оттай  жанып.

    – Қуаласпақ ойнап, - деді лақ тез ес жиып.

    – Кіммен?

    – Ағаммен. Сөйтті де, артына бұрылып:

    ...
    Толығырақ...
АУЫР КІТАПҚА ЖЕҢІЛ ҚАРАУҒА БОЛМАЙДЫ
06.09.2018 14:47

«Оқу қиын, сөмке ауыр» деп балақайлар жүр. Айтқандай, бұл біз тыңнан түрен салып, айды аспаннан шығарғ­алы жатқан жап-жаңа жаңалы­қ емес. Ескі десең де, есі барға  «есті  тақырып»  және ел ішінде айтылып жүрген әңгіме. Әңгіме болғанда жай ғана емес, мәні мен маңыздылығы жоғалмағаны. Біздіңше, бастауыш сынып оқушы­ларына оқытылатын ауыр кітаптарға ешқашан да жеңіл қарауға болмайды. Биыл бірінші сыныпқа барған қарын­дасымның сөмкесін көтергенде келген ең бірінші  ой осы болды. Қарап қалмай, таразыға  тарттым. Төрт келіге сәл-пәл ғана жетпеді.­ Неткен  батпанқұйрық,  арқа­ла­ғаны  ауыр  болса, үйренгені үйдей болар ма екен, қайдам? Қалай десек те, артық  салмақ  бұғанасы  бекіп, енді-енді ет жинап  жатқан  балдырғанға  кері  әсерін  тигізетіні  анық.

Мына сөзге алып-қосарыңыз да болмауы мүмкін. Әлбетте, қарсы шыға алмайсыз. «Бірінші сыныпты аттаған бүлдіршіндердің иығы көп ұзамай жауыр болады. Олардың сөмкесіндегі «реформаланған» кітаптардың салмағы бойларын өсірмейді. Қазақстан – қортықтар еліне айнала бастаса, себебін мектептен көріңіз!» деп жазған еді белгілі журналист Нұртөре Жүсіп. Не дейік, еш қоспасы жоқ, дөп сөз.

Мысалы, Ирландияның ұлттық ата-аналар кеңе­сінде (National Parents Council Primary) ауыр сөмкенің оқушыға зияны талқыланыпты. Осыған орай, бірың­ғай салмақтағы сөмкелерді енгізу ұсынылған. Жиында әсіресе, бастауыш сынып оқушыларының ата-аналары оның тым ауырлығына шағымданып, шамамен 3000 адамның 1000-ға жуығы осының салдарынан балан­ың сабағына әрең баратынын мәлімдеген көрі­неді. Ата-аналардың шағымын қанағаттандыру үшін NPC төменгі сынып оқушыларына салмағы бірдей сөмке енгізуді ұсынды. Бұл Еуропаның бірқатар елдерін­де бар тәжірибе екен. Ал, Португалия ғылыми­-медициналық орталығының мамандары мектеп сөмкесінің салмағы барлық оқулық пен оқуға қажет құрал-жабдықтарды қоса есептегенде, бала сал­мағының 10 пайызын құрау керек деп есептейді. Егер баланың салмағы 25 келі болса, сөм­кенің ауырлығы 2,5 келіден аспауы тиіс деген­ секілді. Әрине, мұның алдын алу мәселесі бізде де көтеріліп жүр. Биыл ғана Астана қаласында өткен «Жаңа оқу жылына дайындық» баспасөз мәсли­хатында Денсаулық сақтау министр­лігінің комит­ет төрағасы Жандарбек Бекшин балалардың мектеп сөмкесі­нің салмағына байланысты арнайы жұмыс тобының құрылғанын айтты. Және сөмкелердің салмағынан оқушылардың денсаулығына кері әсер етіп жатқанды­ғы да қозғалған болатын. Осыған байланыс­ты пилоттық жоба қолға алынып, білім ордалар­ында оқушылардың керек-жарағын сақтап қоятын арнайы шкафтар орнату жоспарда бар. Арнайы құрылған жұмыс тобының айтуынша, мектеп сөмкеле­рінің ауырлай түсуі сколиоз, остеохондроз сынды ауруларғ­а ұшырататын көрінеді. Сондықтан бұл аурулардың алдын алу үшін осындай шкафтар орнату кере­к екен.

6 жастағы оқушының 3 келіден жоғары салмақты күніге екі мәрте көтеріп жүргенін елестетіп көріңізші. Білім белесін бағындыруда оқушыларымызға оңалатын жағдай жасап отырмыз ба, әлде бойын орнында қал­дыратын ба? Оқу керек, білім керек. Үйде отырған ата-анасы мұны айтып, ел-жұртты даурықтырғысы жоқ. Өзі оқымай, үй шаруасында жүрген соң, «балам оқысын, оқыған сондай болатын шығар» деп жүр. Ал, жұмысы барлар «айтсам, менен артық жексұрын жоқ» деген ұстаным­да. Жұмысыма кедергісі тиіп кетер деген оймен де жұмған  аузын  ашпайтындар  табылып  қалар...

Рыскелді   ЖАХМАН

 

Пікір қалдыру


Қорғаныш коды
Жаңарту

Күнтізбе

< Қыркүйек 2018 >
          1 2
3 4 5 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30

Сауалнама

Аса мәртебелі шенеуніктердің қылмысқа шатылып жатқандығы нені аңғартады?
 

Ауа райы

Валюта бағамы

Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі валюталардың ресми бағамдары