Өзекті мәселелер

  • 06.12.18

    «ЖУСАНДА  ТУҒАН  ЖЕРДІҢ  ИІСІ  БАР»

    Қазақ елі сонау «қарағай басын шортан шалған» ХІХ ғасырға дейін, ұлт тағдырының сілкіленіп, ұлттық сана ояна бастаған ХХ ғасырда да өзінің тегеуріні мықты ел екенін дәлелдеді. Киіз туырлықты қазақ санасындағы рухан­и-мәдени жетілу мен әлеуметтік-экономикалық салада өрлеу секілді мақсаттары заман көшіне ілес...

    Толығырақ...
  • 06.12.18

     

    Ерғали  АБДУЛЛА

     

    АРТЫҚШЫЛЫҚ   пен  КЕМШІЛІК

    Оның көп артықшылығы бар: гү...

    Толығырақ...
  • 06.12.18

    * Ерлердің психикасы зейіннен тоқылған. Ол жай өмір сүре алмайды. Ол биікке ұмтылуы керек.­ Еркек қатты жерде ұйықтап, суық сумен шайынып, ерте тұруы қажет.

    * Ер адам әрдайым өзінің жаман­ қылықтарын тыйғаны жөн. Өзіне ұсақ-түйек жеңілдік жасамауы  керек.

    * Қалаған нәрсесіне жету үшін ол мақсат қойып қимылдайды. Бұл – ер-азаматтың таби­ғаты. Сыйласатын ортасында өзіндік орны бол...

    Толығырақ...
  • 06.12.18

    Жалпы, өзімді жаман адам не ұсқынсыз қызбын деп айта алмаймын­. Жоғары қызметім бар. Адамдармен қарым-қатынасым да жақсы. Бір әттеген-ай дейтінім, осы уақытқа дейін екінші жар­тымд­ы жолықтырып, асыл жар атана алмадым. Жасым 34-те. Бұған дейін карьера құрып, өз жағдайымды өзім жасап алғым келді әуелі. Бір кездері мен үшін арман болған, одан соң мақсатыма айнал­ған марапаттың барлығына жетті...

    Толығырақ...
  • 06.12.18

    Бір сәт аспаннан ақша жауғандай күйге еніп, мол қаржыны қайда жұмсарыңызды білмей қалған мезетте... Мұндай көңіл күйді көбіне несие алған кезде сезінеріміз сөзсіз. Ал ай сайын алатын жалақыға телміріп отырған­ қарапайым халыққа бұл аса таңсық жағдай емес. Иә, өте көп мөлшердегі қаражатты алып, қалтамызды қампайттық делік. Ары қарай қайда жұмсаймыз? Бұрындары тұрмыстық техника, автокөлік немесе ...

    Толығырақ...
САНА САУАТСЫЗДЫҚТАН УЛАНАДЫ
11.10.2018 10:40

Жат діни ағымға еріп, адасу Әселдің жастық ғұмырының біршама жылдарын жалмады. Бойжеткен өміріне жағымды өзгеріс енетініне сенген. Дәл сол сенімнің «арқасында» ә дегеннен ештеңе түсіне алмады. Мұнысын жастыққа жарасатын аңғалдық дерсіз. Уақыт өте келе өзінің және жұбайының «роботқа» айналып бара жатқанын сезген ол көңіліндегі күмәнмен арпалысты. Рухани дертке ұшырағандай дел-сал күйде еді. Кейін теріс ағымда жүргенін біліп, дереу дін саласы мамандарының көмегіне жүгінген.

Тура жолдан тайдырып ғана қоймай, сананы улап, өміріңнің астан-кестенін шығаратын мұндай мәселеге Әсел неліктен кезікті? Қателік қайдан? Кінәлі кім? Бұл сұрақтардың жауабын кейіпкердің өз сөзінен оқыңыз.

- Әсел, деструктивті діни ағымның «адамы­» болуға  не  себеп  болды? Алдымен  осыған  тоқталсаңыз...

- 2009 жылдары менімен бірге мектепте оқитын қыздар орамал тағып жүруші еді. Олар бір ағымда жүрді деп ойламаймын. Бірақ  содан  кейін  менде  дінге деген­  қызығушылық  туындады. Әрі үйде отбасылық мәселелер көп болып, нағыз керемет өмір, тату отбасы дін ұстанған үйлерде болады деп түйдім. Сол қыздармен араласа келе осы пікірім нықтала түсті. Университетке түскен уақытымда дінді қатты қыспаққа ала бастады. Намазханаларды жауып, намаз оқуға кедергі келтірілді. Орамал таққан таныс құрбыларым оқу орнына кіре алмай қалған қиын сәттер де болған. Бірақ тобымда бірге оқитын қыз орамал тағып келіп жүрді. Ол 6-сыныптан бастап орамал тағады­ екен. Бірден сол қызға қызығып кеттім. Айтқан сөздерінің барлығы мен үшін дұрыс, тура бағыттағы дін секілді көрінетін. Табиғатымнан  қызығушылы­ғы басым адаммын. Мүмкін, сол қасие­тімнің де әсері тиген болар, сол қызға қалай еріп кеткенімді өзім де түсінбей қалдым. Құрбым маған намаз оқуды үйретті. Ағалары намазхан екен. Ол кезде­ интернетте уағыздар жоқ еді. Мешіттен барып сабақ алатынбыз. Және аудио­жазбалар  арқылы да уағыздар тыңдадық. Телефонымызға бір-бірімізден жазып алып  тыңдайтынбыз. Одан бөлек мектеп­тегі қыздар қолыма бір диск берді көруге­. Онда қабір азабы көрсетілген болатын. Өте қорқынышты. Егер  намаз  оқымасақ­, дәл солай азаптанатымды ұқ­тым. Дінге жетелеген сол қорқыныш деп ойлаймын.

- Ол кезде сіздің діни біліміңіз жоқ па?

- Иә, мүлдем жоқ. Дінге енді келген кезім. Алғашында құл­шыныс өте жоғары болады ғой. Максимализм. Бірден қабылдап, бірден кесіп айтамыз, анау дұрыс, мынау дұрыс емес. Осылайша телефо­н арқылы таратылған аудиожазба-уағыздарда нағыз таза дін Сауд Арабияда деп насихаттала бастады. Ал осы жақтағы мешіттер мен ондағы имамдар туралы­ теріс пікірлер жүрді. Пайғамбарымыздың  «менің мирасқорларым осы жақта, хақ дін осы жақта (Сауд Арабиясы)» деген хадисін келтіріп, бізді сен­дірді. Сол уақыттан бастап біз мешіттен алшақтай  бастадық.

- Сонда бірінші кім «жұқтырып»  отыр?

- Ағасы бастап отыр  ғой. Одан  қарындасына, кейін  маған  жеткен.

- Тұрмысқа шыққан жігітіңіз де теріс діни ағымнан  ба? Әлде...

- Намаз оқып жүрген кезімде қиналатынмын. Таң  намазына  біреу оятса, бірге жүрсек, әңгімеміз, ортамыз бір болса екен деген тілегім болды. Ол кезде оқуды, алдыма қойған мақсатымды да ұмытқам. Тұрмысқа шыққым келе бас­тады. Өзіміз сияқты намазхан, сүннетпен жүретін жақсы жігітке жолығуды арманд­адым. Құрбым тұрмысқа шығатын болып, «тойда болатын жігіт жолдаспен кім танысқысы келеді?» деп мақтай жөнелді. Менің ықыласым ауып, сұрап алдым. Үш рет кездесіп, ұнатсақ, отбасын құратынымызды, ешқандай діни білімім жоқ, бірақ күйеуіме бойұсынатымды айттым. Үйлену тойын жасамаймыз. Оның барлығын оған дейінгі тыңдап жүрген уағызымнан түсініп қойғандықтан, бұл мен үшін қалыпты нәрсе болды. Осылайша танысып, әке-шеше­міздің рұқсатымен ол кісіге тұрмысқа шықтым. Үйленген кезде бір күмәнданғаным – оқу оқуыма қарсы болды. Қызыл­ордаға келін болып түскеннен кейін Алматығ­а барып жоғары оқу орнында оқуымды қаламады. «Егер жалғастырар болсаң, талағыңды беремін. Ол жақта еркек мұғалімдер бар. Сен бәрібір дипломмен жұмыс істемейсің. Алла – ризық беруші, тамақтандырушы, сен дипломың жоқ болса да аш қалмайсың, өлмейсің. Сен осы ісіңмен Алла тағалаға күмән келтіріп жатырсың» деп күнде хабарласатын. Талақ деген олар үшін заңды некеде­н де жоғары. Осылай жүргенімде арада 2-3 ай өтіп, құрсағыма бала біткенін білдім. Сонда да күйеуім оқуы­ма келіп, телефонындағы уағызын тыңдатты. Осы  жағдайды  ұстаздарына айтып­, сұрақ  қылып қойғанда, ар жақтан «егер әйелі еркегін тыңдамайтын болса, мойынсұ­нбаса,  бөтен еркектермен  араласы­п жүрсе, мен оған рұқсатымды  беремін­» деп айтып жатыр ұстазы. Біз ол кісіге не үшін сенуіміз керек дедім, айдала­да отырған адам, біздің жағдайымызды білмейтін, ажырас деп оп-оңай қалай айта салады? «Жоқ, Дильмурат айтты,­ болды, талақ!» деп, сол кісінің сөзін өзіне үкім етіп алып, мені екіқабат күйімде тастап кетті. Робот секілді, өзінің жеке ойы жоқ-тұғын. Маған­ отбасым­ керек, академиялық оқуды  алдым­ да, бәрін  тастап,  күйеуім­нің артына­н  кеттім.

- Қайтадан үй болуға келісті ме күйеуіңіз?

- Бір рет талақ айтып қойғаннан кейін тағы 2 ай жүрді. Ұстаздарынан сұрады. «Бір рет айтып қойдым, қайта қосылсам бола ма? Ол бір ретке санала ма, үш рет талақ ету болып санала ма» деген сұрақтарының шешімін табу үшін. Қосылдық. Бір қызығы, оның достары қонаққа келеті­н болса, бір бөлмеден шықпай, көрінбей отыратынмын. Күйеуімнің талабы­.

- Мешіттегі  жамағаттарға  деген­  пікіріңіз  қандай  еді?

- Біздің  ортамызда (тек  намазхан қыз-келіншектер) қатып қалған қағида, түсінік десе де болады, мешіттегі намазхан қыз-келіншектерді, сондағы білім алып жатқан кісілерді жақтырмайтынбыз. Ол мінез келе-келе жек көрушілікке айналды. Намаз оқымайтын, қысқа киініп, ашық-шашық жүретін әйелдер қауымына мән бермейміз. Намаз оқитын, бірақ бізден өзгеше әйелдерге деген  жеккөрініш  қатты  болды.

- Ал музыкаға деген көзқарасыңыз  ше?

- Музыка тыңдауға болмайды дейтін. Тұңғышым балабақшаға баратын. Тіпті таксиге мінген кездің өзінде кішкен­тайым «музыканы өшір, тозаққа түсесің» деп  айтып  жататын  көлік жүргізу­шісіне. Ал  мультфильм­дерді  дыбыссыз  режимде көретін. Себебі, арасында музыка­  ойнатылад­ы ғой.

Осылайша өмірім өтіп жатты. Бір күні қатты ауырып, ауруханада жатып қалдым. Сонда өз анам ғана қатты қайғырып, артым­нан келді. Дінге кіргелі бері жа­қын­-жуығым мен туған-туыстарымнан алшақтап кеткенімді сол кезде түсініп, қынжылдым. Анам да дұрыс емес екенін айтты. Сонымен барлық пікірлерді ойла­ны­п, таразылад­ым. Біршама жылдардан кейін Қызылордаға келіп, өз бетімш­е жұмыс істей  бастадым.  Мен ойлана келе, мешіт­ке­ барамын деп шештім. Содан осындағы мешіт­ке келіп, имамнан сұрақтары­ма жа­уа­бым­ды алдым. Дін орталығы­ның маманда­ры да қолдауын аяп қалмады. Негізі, сана  сауатсы­здықтан  уланады  екен.

- Сонымен, қазір дәстүрлі дінімізге  көштіңіз  ғой?

- Әрине. Бұл да бір Алланың сынағы шығар. Алайда күйеуім әлі сол ағымның ішінде, сол топта жүр. Шығару қиынға соғуда. Ол ағымның түсінігінше, әйелі мен  баласының  күнәсіне  жауапты –  күйеуі. Сондықтан  менің  осындай  дұрыс шешім­ге келгенімді қабылдай алмауда. Күйеуімнің ойынша, мен діннен безініп, бұзылған әйелмін. Ал ол мұндай ауыр күнәні көтергенше, талақ беріп, жеңіл­дікте  болуды қалайды.

- Ашық  әңгімеңізге  рақмет!

(Кейіпкер есімі өзгертілген).

Сұхбаттасқан   Ж.БАҒЛАНҚЫЗЫ

 

Пікір қалдыру


Қорғаныш коды
Жаңарту

Күнтізбе

< Қазан 2018 >
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31        

Сауалнама

Аса мәртебелі шенеуніктердің қылмысқа шатылып жатқандығы нені аңғартады?
 

Ауа райы

Валюта бағамы

Қазақстан Республикасының Ұлттық Банкі валюталардың ресми бағамдары